دبیرکل خانه صنعت و معدن خراسان‌رضوی گفت: مشکل کمبود واگن‌های صادراتی خراسان رضوی همچنان پابرجاست.

مشکل کمبود واگن‌های صادراتی خراسان‌رضوی همچنان پابرجاست

به گزارش قدس آنلاین، فیروز ابراهیمی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: حدود ۵۰ درصد صادرات استان و ۱.۵ درصد صادرات کشور به‌صورت ریلی بوده و با وجود اینکه نیمی از میزان صادرات خراسان رضوی به دیگر نقاط به‌صورت ریلی انجام می‌شود متاسفانه مشکلات زیادی در حوزه صادرات ریلی داریم.

وی افزود: یکی از مهمترین مولفه‌های صادرات بحث حمل و نقل ریلی بوده و با توجه به مشکلات موجود در حوزه برون‌مرزی صادرات جاده‌ای به‌صرفه نیست و عمده مشکل صادرات ریلی کمبود واگن اعلام شده و از ابتدای سال ۹۷ تاکنون مشکل کمبود واگن برطرف نشده است.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه طی ۱۲ سال اخیر ظرفیت تولید استان بیش از ۲۰ برابر شده گفت: اما در سوی مقابل قدرت خرید با توجه به تورم‌ها به‌شدت کاهش یافته و قدرت خرید مردم ۷۵ درصد کاهش یافته است و تنها راه عرضه محصولات صادرات برون‌مرزی است که در این حوزه هم با مشکلات زیادی مواجه هستیم و نامهربانی‌های مسئولان در حوزه حمل و نقل ریلی کمر تولیدکننده و صادرکننده را شکسته و در کنار آن تمرکزمان بر طرح خرید با تقسیط و اقساط ۴ ماهه و همراه حمایت بانک شهر بوده است و در کنار آن نیازمند کمک‌ها و حمایت‌های دولت هستیم.

ابراهیمی تصریح کرد: بالغ بر ۹۵ درصد سهم بخش صنعت، معدن و تجارت استان مربوط به بخش خصوصی است و با همکاری اتاق اصناف اقدامات موثری در حوزه عرضه محصولات داشته‌ایم و در ستاد تدبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی برنامه‌ریزی خوبی برای فعالان اقتصادی بخش خصوصی داشته‌ایم و در برخی موارد پیشگام دولت هم بوده‌ایم.

وی تاکید کرد: در ستاد تدبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی مرکز مبادلات ارزی را فعال کرده‌ایم و انتظار داریم که در سوی مقابل هم بخش دولتی فعال باشد تا اینگونه ۳ ماه طلایی فعالان بخش خصوصی به‌راحتی از بین نرود و نباید با برنامه‌ریزی نادرست موجب متضررشدن واحدهای تولیدی بشویم.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه با واقعی شدن نرخ ارز قدرت رقابت افزایش یافته است، بیان کرد: در حال حاضر قدرت رقابت در حوزه‌ها و صنایع مختلف تولیدی رشدی چشمگیر و قابل توجه داشته است و اگر موانع موجود جلوی پای صادرات و صادرکنندگان نباشد به سرانه بیش از ۵۰۰ دلار صادرات در سال خواهیم رسید.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.