دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: اینکه هر خانوار بخواهد از یارانه سوخت استفاده کند امری غلط است، شاید در یک خانواده‌ای چندین ماشین و در خانواده‌ای دیگر هیچ ماشینی وجود نداشته باشد.

استفاده هر خانوار از یارانه سوخت تصمیمی غلط است
به گزارش قدس آنلاین، علی‌اکبر لبافی  در خصوص سیاست سهمیه‌بندی کردن، اظهار کرد: در نگاه رو به جلو از جامعه انتظار داریم که بتوانیم در یک اقتصاد پویا و توانمند زندگی کنیم و انتظار داریم که در شرایط بهتر نسبت به گذشته قرار گیریم.
وی با بیان اینکه سیاست سهمیه‌بندی کردن به نوعی بازگشت به عقب بوده و امری غلط است، ادامه داد: اینکه بعد از ۴۰ سال بار دیگر نظام سهمیه‌بندی و ارائه کالای کوپنی را مطرح کنیم، شایسته این انقلاب نیست و باید راهکارهای دیگر را ارائه کنیم.
دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی افزود: اعلام دوباره این طرح‌ها بعد از ۴۰ سال ما را به فکر فرو می‌برد که در این چند سال دچار چه مشکلاتی شده‌ایم که به سیاست‌های قبلی خود رجوع می‌کنیم.
لبافی عنوان کرد: اینکه بخواهیم رویکرد درآمد کشور را تقسیم بر جمعیت کنیم و این جمعیت را به گونه‌ای بهره‌مند کنیم ماجرای جدایی است و دولت می‌تواند راهکارهای بهتری را برای نظارت بر هزینه‌ها و کاهش میزان هزینه‌بری هر فعالیت ارائه کند.
وی تاکید کرد: در شرایط موجود بر اساس اعداد و ارقامی که ارائه می‌شود، اگر نیمی از افراد جامعه نیازمند به یارانه و تسهیلات هستند پس این یارانه‌هایی که پرداخت می‌شود به چه شکل بوده و چرا بر آن هیچ نظارتی صورت نمی‌گیرد.
دبیر شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: چرا در بخش یارانه‌ها دهک‌های با درآمد بالا را حذف نکرده‌ایم؟ این موارد به هر شکل باید با ورود دولت ساماندهی شود.
لبافی در خصوص سهمه‌بندی سوخت نیز، تصریح کرد: وضعیت مصرف سوخت در کشور بسیار بحرانی بوده و سوخت در کشور به نسبت کشورهای توسعه‌یافته بالا است و باید در جایی کنترل شود.
وی اضافه کرد: اینکه هر خانوار بخواهد از یارانه سوخت استفاده کند امری غلط است، شاید در یک خانواده‌ای چندین ماشین و در خانواده‌ای دیگر هیچ ماشینی وجود نداشته باشد.
دبیر شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی با بیان اینکه ما باید به این امر توجه باشیم که رویه مصرف را بر اساس رفتارهای اجتماعی و اقتصادی جامعه کنترل کنیم، تا بتوانیم یک جامعه موفق داشته باشیم، گفت: بعضی‌ها تصور می‌کنند که سوخت در کشور ما ارزان است، اما من به این موضوع اعتقاد ندارم. ما باید بدانیم سوخت چه کسری از درآمد یک فرد را تشکیل می‌دهد و ما آن زمان است که می‌توانیم اعلام کنیم سوخت ارزان است یا گران؟
لبافی تاکید کرد: ما در بخش خرید خودرو دچار محدودیت هستیم و اینکه خودرو داخلی و خارجی چه میزان مصرف سوخت دارد با یک دیگر متفاوت است.
وی ادامه داد: بهترین اقدام دولت در شرایط موجود این است که خودروها را براساس خودروهای کم‌مصرف جهانی ارائه کند و این امر ۵۰ درصد صرفه‌جویی را محقق می‌سازد.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.