خراسان شمالی- مهری فرشاد گفت: ۳۲۰ بیمار مبتلا به ام اس در استان شناسایی شده اند.

تعداد زنان مبتلا به "ام اس" در استان دو برابر مردان است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از «وب دا »، مهری فرشاد مسئول بیماران خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تعداد زنان مبتلا به بیماری ام اس در استان دو برابر مردان است.

وی با اشاره به اینکه ۳۲۰ بیمار مبتلا به ام اس در استان شناسایی شده اند افزود: علایم اولیه بیماری ام اس در سنین بین ۲۰ تا ۴۰ سال بروز می کند اگر چه ممکن است که این بیماری در کودکان یا در افراد بالای ۴۰ سال نیز دیده شود ولی به طور کلی شیوع آن در این گروه های سنی به مراتب کمتر است.

فرشاد  تصریح کرد : کمبود ویتامینD ، عوامل محیطی و استرس  از فاکتورهای اصلی در ابتلا به بیماری ام اس است و افرادی که دارای خویشاوند درجه یک مبتلا به ام اس هستند نیز اندکی خطر بالاتری در مورد مبتلا شدن به این بیماری دارند اما این خطر بسیار کم است.

وی با اشاره به اینکه بیماران ام اس تحت پوشش حمایت های دانشگاه و بیمه قرار دارند، افزود: داروهای ایرانی این بیماران به صورت رایگان ارائه می شود و ۹۰ درصد داروهای خارجی بیماران نیز تحت پوشش بیمه قرار دارد که ۱۰ درصد باقی مانده نیز ۵۰ درصد توسط معاونت غذا و دارو تخفیف داده شده و مابقی را انجمن حمایت از بیماران مبتلا به ام اس تامین می کند.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.