البرز-حضور شهرداری ها در عرصه تیمداری وقهرمانی همواره مورد مناقشه اهالی ورزش و کارشناسان این حوزه بوده است.

به گزارش قدس آنلاین ،عده ای با بیان اینکه شهرداری یک نهاد عمومی است فعالیت و هزینه کرد در حوزه قهرمانی ورزش را اشتباه و غیرضروری می دانند و معتقداند سیاست گذاری  وسرمایه گذاری شهرداری ها به عنوان یک نهاد عمومی باید در راستای توسعه ورزش شهروندی و همگانی باشد.

اما عده ای دیگر معتقداند شهرداری ها می توانند نگاهی حرفه ای به ورزش داشته باشند و با تشکیل باشگاه زمینه ساز حضور استعدادهای شهرشان در لیگ های مختلف کشور باشند.

در همین راستا بسیاری از شهرداری های کشور سال ها است به امر تیمداری مشغول اند و برخی از آنها به واسطه سابقه طولانی باشگاه داری بسیار نامدار ومشهور شده اند و برخی نیز علیرغم ظرفیت های بالای خود تاکنون به این حوزه ورود نکرده اند و ترجیح داده اند در حد توسعه زیرساخت ها و تقویت ورزش همگانی کار کنند.

در کلانشهر کرج نیز موضوع ورود شهرداری کرج به حوزه تیمداری و تشکیل باشگاه شهرداری از یک دهه پیش تاکنون مطرح بوده و شورای شهر ادوار مختلف این کلانشهر بارها موضوع تشکیل باشگاه شهرداری و تعیین ردیف بودجه مشخص برای شرکت در برخی رشته ها را بررسی کرده اما تاکنون این مهم به سرانجام مشخصی نرسیده است.

در دوره های سوم وچهارم شورای شهر کرج وطی دو نوبت موضوع شکل گیری باشگاه شهرداری مطرح شد اما هر بار پس از طرح وبررسی در کمیسیون فرهنگی در صحن با سدی محکم روبرو شد وبه نتیجه مشخصی نرسید.

اما در همین فضای بلاتکلیف و پراز تردید در مقاطعی برخی تیم ها با نام شهرداری کرج در لیگ های مختلف شرکت کرده اند که همه آنها به دلیل نبود یک سازوکار مشخص و قاعده مند به بن بست خورده اند و به واسطه سلیقه ای عمل شدن آورده ای برای کرج نداشته اند.

اولین تجربه شهرداری کرج در اواخر دهه هشتاد با حضور تیم فوتبال درلیگ زیرگروه کشور رقم خورد و در ادامه نیز در چندین نوبت تیم های والیبال شهرداری کرج در لیگ کشور حاضر شدند اما همه این تیم ها به دلیل مدیریت های سلیقه ای و عدم برخورداری از قواعد حرفه ای باشگاه داری با ناکامی روبرو شدند و حال اخیرا ودر ادامه همین چرخه معیوب شاهد شکل گیری تیم والیبال شهرداری کرج در لیگ دسته اول کشور هستیم.

تیمی که به گفته متولی والیبال استان البرز خیلی دیر و به یکباره تشکیل شده و در ترکیب و ساختار آن کمتر نامی از بازیکنان شایسته البرزی دیده میشود.

تیمی که می توانست با یک برنامه ریزی دقیق تر و با اخذ مشورت های اصولی شکل بگیرد و آیینه ای تمام نما از والیبال پرظرفیت کلانشهرکرج باشد.

واقعیت آن است که حضور موسمی مدیریت شهری کرج در حوزه تیمداری و بُعد حرفه ای ورزش به شکل عجیبی به تصمیمات و نظرات وعلاقمندی شخصی برخی اعضای شورا و مدیران شهری وابسته بوده و ردپایی از یک فعالیت ضابطه مند در آن دیده نمی شود.

یک روز مدیرمالی وقت شهرداری که از قضا خود فوتبالیست بوده با تشویق و ترغیب برخی از فوتبالی ها که از قضا پرسنل شهرداری هستند پای کرج را به لیگ کشور باز می کند و چندی بعد ملی پوش اسبق والیبال ایران که از در قامت عضو شورا بوده دلش هوای تیمداری در لیگ والیبال می کند و حال امروز نیز با همان دست فرمان و نگاه سلیقه ای تیمی با عنوان شهرداری کرج در لیگ دسته اول والیبال ایران حاضر می شود و خیلی نمی توان به آینده و سرنوشت آن دل خوش کرد.

ایکاش اعضای شورای شهر کرج به خصوص کمیسیون فرهنگی ورزشی برای یکبار هم شده سازوکاری مشخص وشفاف برای حضور شهرداری کرج در لیگ های ورزشی کشور مهیا می کردند و اعتبارات این حوزه ولو کم واندک بر اساس یک دور نما و استراتژی هدفمند صرف می شد.

این گونه تیم‌داری های مقطعی وموسمی که در بسیاری موارد ما را زنگ تفریح دیگر استان ها می کند نمی تواند خروجی و اثرگذاری لازم را داشته باشد و امید می رود دیگرشاهد اینگونه تصمیم گیری ها نباشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.