ساری- مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های مازندران از میزبانی این استان از سومین جشنواره هنری–دانشجویی ققنوس در آذرماه جاری خبر داد.

مازندران میزبان سومین جشنواره هنری دانشجویی "ققنوس" است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید امیر ساداتی کرمی صبح امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه این جشنواره ۲۳ لغایت ۲۵ آذرماه برگزار می شود، اظهار کرد: جشنواره ققنوس در سرفصل های اقتصاد مقاوتی، انقلاب اسلامی، سبک زندگی و جبهه مقاومت برگزار می شود.

وی با اعلام اینکه در جشنواره ققنوس بدنبال آن هستیم تا ظرفیت های هنری بخصوص در دانشگاه ها در راستای انقلاب اسلامی و مردم مورد استفاده قرار گیرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های مازندران با تاکید بر اینکه ادبیات دفاع مقدس گنجی است که نتوانستیم خوب آن را استخراج کنیم، توضیح داد: شخصیت های اثرگذار و عرصه های زیادی در دفاع مقدس وجود داشته که هنوز مورد توجه واقع نشده است.

ساداتی کرمی با اشاره به اینکه بدون شناخت مبانی انقلاب، هنر به بیراهه می رود، گفت: بهترین راه برای تغییر روند فعلی و بیمار سینمای ایران، تولید مستندهای خوب است.

وی با تاکید بر اینکه خط دهی و هدایتگری در تولید آثار باید صورت گیرد، افزود: در راستای عمیق شدن آثار، امکانات و ابزار را در اختیار دانشجویان قرار دادیم.

ساداتی کرمی در پاسخ به سوال قدس آنلاین در راستای رویکرد اصلی جشنواره، خاطرنشان کرد: باید نهایت استفاده را از هنر در اعتلای انقلاب اسلامی داشته باشیم و بدنبال استفاده از ظرفیت حداکثری با هر سلیقه برای پیش بری انقلاب هستیم.

ارسال ۳ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ققنوس

همچنین دبیر اجرایی جشنواره هنری – دانشجویی ققنوس با اعلام اینکه ۳ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، گفت: در نهایت ۶۶ اثر منتخب از ۱۸ استان کشور برگزیده شد که سهم مازندران از این میان ۱۰ اثر است.

محمد کوهی با اشاره به اینکه این جشنواره در رشته های تئاتر، فیلم کوتاه، مستند، موسیقی، انیمیشن، نقاشی، پاکدست و موشن گرافیک برگزار می شود، افزود: برگزاری کارگاه های آوینی شناسی، سینما، ادبیات و هنر انقلاب اسلامی با حضور اساتید بنام کشوری از برنامه های جنبی جشنواره ققنوس است.

وی یادآور شد: در پایان جشنواره شب شعری با حضور شعرای مطرح کشور از جمله علیرضا قزوه برگزار می شود.

دبیر اجرایی جشنواره هنری – دانشجویی ققنوس اضافه کرد: در اختتامیه جشنواره از دو چهره جوان و انقلابی از جمله رضا برجی عکاس و مستندساز و سید محمد رضوی تهیه کننده سینما تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.