دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به اقدامات رئیس جمهور آمریکا گفت: اقدامات ترامپ، نه بیانگر اقدامات شخصی نابخرد و نا آشنا به سیاست، بلکه نمایش سناریویی است که نظام حاکم بر آمریکا آن را به رشته تحریر در آورده است.

اقدامات ترامپ نمایش سناریوی نظام حاکم بر آمریکا است

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، نخستین نشست شورای مرکزی کنگره جهانی محبان اهل بیت (ع) صبح امروز (دوشنبه 19 آذرماه) باحضور علما و اندیشمندان جهان اسلام در هتل اوین تهران آغاز شد.

در ابتدای این نشست علی‌اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه پایان دادن به خونریزی میان مسلمانان، امری واجب است، ابراز داشت: جهان اسلام دارای گرایش‌ها و تفکرات متنوعی است که هر یک دارای جایگاه ویژه‌ای هستند. زیدی، علوی، حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی، جعفری، اسماعیلی، تصوف و طریقت‌های عرفانی، هر یک گروه‌هایی از مسلمانان را در خود جای داده‌اند.

وی افزود: البته با وجود این تنوع‌ها در رهگذر تاریخ کوشیده‌اند خدمات ارزنده‌ای را نیز به فرهنگ و تمدن اسلامی ارائه دهند.

ولایتی تمسک به قرآن کریم را مهمترین عامل وحدت در جهان اسلام دانست و خاطرنشان کرد: آنچه همه این دیدگاه‌ها را به صورتی عمیق و مستحکم به یکدیگر پیوند داده است، کتاب خدا، نبوت پیامبر اعظم (ص) و محبت اهل بیت (ع) است.

مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری با اشاره به مشکلات کنونی امت اسلام اظهار داشت: امت اسلام این روزها از رنج و محنت بسیار در عذاب است و فلسطین همچنان در اسارت است و مردم بزرگ آن پرچم دفاع از امت اسلامی را مظلومانه بر دوش می‌کشند.

وی با اشاره به سیاست ترامپ رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: در آمریکا فردی به عنوان رئیس جمهور حضور دارد که واقعیت سیاست توطئه‌آمیز این دولت را از همیشه آشکارتر کرده است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی اقدامات ترامپ را در راستای سیاست‌های کلی آمریکا توصیف کرد و بیان داشت: مجموعه اقدامات ترامپ، نه بیانگر اقدامات شخصی نابخرد و نا آشنا به سیاست، بلکه نمایش سناریویی است که نظام حاکم بر آمریکا آن را به رشته تحریر در آورده است.

ولایتی افزود: حقیقت این نظام، در اقدامات و گفته‌های این فرد، عیان و آشکار گشته است و گذر زمان نشان داد که در چهل سال گذشته، این مدعی جهانی، نتوانسته است سیاست‌های خود را بر دیگران تحمیل کند و زین پس نیز چنین خواهد بود.

مشاور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: فتنه‌ای که با جنگ‌های نیابتی و به راه انداختن گروه‌های تروریستی و افراطی و تکفیری برای تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی از سوی دشمنان به راه افتاده، به اهداف خود دست نیافته و نخواهد یافت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.