رییس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی گفت: خراسان به تنهایی می‌تواند نیاز مرغ و تخم‌مرغ بخشی از کل کشور را فراهم آورد.

خراسان می‌تواند نیاز مرغ و تخم مرغ بخشی از کشور را تامین کند

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین روشنک  در خصوص واردات تخم‌مرغ از ترکیه، اظهار کرد: ماجرای تخم‌مرغ و مرغ، کالاهای قابل نگه‌داری نیستند، درباره تامین تخم‌مرغ ما هیچگونه کمبود ظرفیتی نداریم و کمبودی را در خصوص تامین مرغ نیز احساس نکردیم.
 وی ادامه داد: خراسان به تنهایی می‌تواند نیاز مرغ و تخم‌مرغ بخشی از کل کشور را فراهم آورد، خراسان به عنوان یک صادرکننده بزرگ در سطح خاورمیانه است و اینکه امروزه چه اتفاقی افتاده که نمی‌توانیم به تولیدات خود ادامه دهیم و باید از ترکیه تخم‌مرغ را وارد کنیم سازمان جهاد کشاورزی و کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی باید پاسخگو باشند.
رییس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی افزود: ظرفیت تولید تخم‌مرغ و مرغ ما بی‌بدیل است، چرا باید الان به این فکر باشیم که از ترکیه وارد کنیم، سوال من از جهاد کشاورزی و مسئولان مربوطه این است که چرا ما از صادر کننده برتر مرغ و تخم‌مرغ به کشورهای خاورمیانه به یک واردکننده تبدیل شده‌ایم؟
روشنک با بیان اینکه بعد از صنعت نفت بالاترین سرمایه‌گذاری در صنعت تخم‌مرغ و مرغ صورت می‌گیرد، عنوان کرد: چرا نمی‌توانیم امروزه از این ظرفیت استفاده کنیم، آیا سازمان دامپزشکی نتوانسته بازار را کنترل کند یا جهادکشاورزی نتوانسته نهاده‌های تولید را تامین کند تا مرغداری‌ها خالی نمانند.
وی با بیان اینکه من حدود ۴۵ سال است که در حوزه تولید مرغ و تخم‌مرغ فعالیت کردم و بر این امر واقف هستم، تاکید کرد: در حال حاضر این سوال مطرح بوده که چرا صنعت به این بزرگی یک متولی ندارد، کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی چرا به دنبال این امر نرفته است؟
رییس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی با بیان اینکه کشورهای افغانستان، تاجیکستان، قرقیزستان، ترکیه و... به دنبال مرغ و تخم‌مرغ کشور ما هستند، تصریح کرد: چه اتفاقی افتاده که امروزه باید از ترکیه تخم‌مرغ وارد کنیم؟ خراسان نیز در این امر در جایگاه بهتری قرار دارد، چرا برای باقی کشور آسیب‌شناسی صورت نمی‌گیرد.
روشنک گفت: امیدواریم که بستر تخم مرغ در کشور ما و در خراسان که به وضوح وجود دارد، دیده شود و باید از این امر نهایت بهره را ببریم. همچنین کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی نیز باید بر این امر به طور جد ورود پیدا کند.
 وی تاکید کرد: ما به جای فکر واردات تخم‌مرغ باید به دنبال آسیب‌شناسی این موضوع باشیم، حتی می‌توانیم در مسیر رفع آن از این دو کالا استفاده نکنیم.

منبع:ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.