همدان- اکبر کاوسی امید گفت: استقرار میز خدمت برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان و رضاتمندی مردم از مدیریت شهری از اولویت های شورای پنجم است.

رضاتمندی مردم از مدیریت شهری از اولویت‌های شورای پنجم است

 به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ اکبر کاوسی امید رییس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان در جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورا افزود: متصدیان میز خدمت باید از افراد آگاه به فعالیت مدیریت شهری باشند تا بتوانند در آگاهی بخشی به مراجعین در زمینه وظایف مدیریت شهری و احقاق حقوقشان اطلاعات کافی داشته باشند.

کاوسی با اشاره به فرمایشات پیامبر اکرم (ص) در خصوص اخلاق ایثار، افزود: الگو پذیری از مکارم اخلاقی پیامبر اکرم (ص) در سیستم مجموعه شهرداری و شورا در امر تکریم ارباب رجوع بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد؛ تکریم ارباب رجوع با مدل میز خدمت در مجموعه مدیریت شهری باعث دلگرمی مردم نسبت به فعالیت های شهرداری خواهد شد.

وی دلگرمی و رضایتمندی مردم از خدمات رسانی مدیریت شهری و ایجاد میز خدمت را از اولویت های شورا و شهرداری دانست و تاکید کرد: امید است با همدلی و همفکری هم بتوانیم به این مهم برسیم.

کاووسی نیروی انسانی را از مهمترین مولفه های میز خدمت برشمرد و گفت: در شهرداری همدان باید ضمن راه اندازی سیستم یکپارچه در کنار آن نظرسنجی از رضایتمندی شهروندان از عملکرد شهرداری صورت پذیرد؛ پرداخت اضافه کار مزایای نیروهای متصدی شهرداری باید متناسب با میزان رضایتمندی مردم از آن باشد.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان افزود: در امر خدمات دهی در کنار خدمات الکترونیکی باید خدمات حضوری هم باشد.

وی بر توجه به کمیت و کیفیت میز خدمت  در شهرداری تاکید کرد و یادآور شد:  باید مدلی در میز خدمت ارائه داد که به طور سیستمی مردم احساس کنند شهرداری همدان  با تمام وجود خدمت ارائه می دهد؛ شهرداری یکماه فرصت برای کیفی سازی میز خدمت دارد.

حمید بادامی نجات نایب رئیس و سرپرست مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان هم با تاکید بر راه اندازی دفاتر پیشخوان برای تسهیل در خدمات دهی به شهروندان افزود: باید به سمت الکترونیکی کردن ارایه خدمات حرکت کرد و در کنار خدمات الکترونیک میز خدمت نیز در نظر گرفته شود.

 بادامی نجات اضافه کرد: ایجاد دفاتر پیشخوان افزایش اشتعالزایی و تسهیل در ارائه خدمات را به دنبال دارد.

 وی افزود: از آنجایی که مشکلات و موانع شهرداری با توجه به فن آوری حل می شود، بر این اساس در سال ۹۸ اولویت بر فن آوری و تقویت این حوزه جهت تسهیل در خدمات رسانی باشد.

 بادامی اظهار کرد: هزینه در بخش فن آوری نوعی سرمایه گذاری است چرا که درآمدزایی بالایی را برای مدیریت شهری به دنبال دارد.

سید مسعود عسگریان رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان نیزگفت:در حال حاضر میز خدمت تنها به راهنمای مراجعین تبدیل شده است در  صورتی که تعرف دیگری دارد.

عسگریان با تاکید بر الکترونیکی کردن ارائه خدمات به مردم، افزود: با توجه به تنوع کار و گستردگی کار شهرداری و نیازهای مردم، میز خدمت پاسخگوی این موارد نیست و سیستمی نیاز است تا حداقل مراجعات به شهرداری داشته باشیم و از طریق خدمات الکترونیکی پاسخگوی نیازهای شهروندان باشیم .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.