۲۰ هکتار از اراضی ملی طرقبه که از سوی آموزش و پرورش تصرف شده بود، با حکم دادستان طرقبه شاندیز رفع تصرف شد.

تصرف ۲۰ هکتاری به‌نام اردوگاه دانش‌آموزی
به گزارش قدس آنلاین ، ۲۰ هکتار از اراضی ملی طرقبه که از سوی آموزش و پرورش تصرف شده بود، با حکم دادستان طرقبه شاندیز رفع تصرف شد. 

مهدی خانی نماینده دادستان طرقبه شاندیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با تاکید بر اینکه دادستان شهرستان طرقبه شاندیز نسبت به‌حفاظت و پاسداری از منابع طبیعی این شهرستان اهتمام ویژه نشان می‌دهد، گفت: بعد از اعلام شکایت مردم طرقبه و اعضای انجمن میراث کهن، دادستان این شهرستان بعد از بررسی‌های به‌عمل آمده و محرز شدن تخلف اتفاق افتاده دستور رفع تصرف از اراضی متصرفه را صادر کردند. 

رفع تصرف 20 هکتار از اراضی طرقبه شاندیز 

رئیس انجمن میراث کهن طرقبه نیز با اشاره به‌رفع تصرف 20 هکتار از اراضی طرقدر، گفت: بعد از پیگیری‌های متمادی سمن مردم نهاد انجمن میراث کهن طرقبه 20 هکتار از اراضی ملی این شهرستان که از سوی آموزش و پرورش ناحیه 5 مشهد مورد تصرف غیرقانونی قرار گرفته بود، رفع تصرف شد. 

مهدی گلکار با بیان اینکه آموزش و پرورش ناحیه 5 بعد از خرید 3 هزار متر زمین در این منطقه با ارائه طرحی مبنی بر احداث اردوگاه توانست با مجوز اداره راه و شهرساز 27 هکتار دیگر  به‌اراضی خود بیفزاید، تصریح کرد: متاسفانه مسؤولان آن زمان این اداره به‌این مقدار گسترده از اراضی که در دست داشتند، اکتفا نکردند و اقدام به‌تصرف غیرقانونی 20 هکتار دیگر از اراضی کوهستانی مجاور زمین‌شان کردند. 

وی با تاکید بر اینکه اعضای این انجمن وظیفه ذاتی خود را حفاظت و صیانت از میراث ملی و طبیعی طرقبه می‌دانند، اظهار کرد: نمایندگان این انجمن و مردم طرقبه بعد از آگاهی یافتن از این تصرف غیرقانونی به‌دادگستری شهرستان طرح شکایت کردند و از دادستان تقاضای رسیدگی کردند.

رئیس انجمن میراث کهن افزود: بالاخره با پیگیری‌هایی که انجام شد، با حمایت و دستور دادستان که همواره نگاه ویژه‌ای به‌موضوع حفاظت از طبیعت بکر منطقه را دارد، موفق شدیم امروز با حضور اعضای انجمن شورای حقوق بیت‌المال و نماینده دادستان طرقبه و شاندیز اقدام به‌جمع‌آوری فنس‌ها کنیم و به‌این تصرف غیرقانونی اراضی ملی خاتمه دهیم. 

گفتنی است؛ در شورای حقوق بیت‌المال و نمایندگان ادارت تابع در این شورا اعم از ادارات راه و شهرسازی، محیط زیست، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و سازمان‌های نیروی انتظامی و آستان قدس به‌همراه اعضای انجمن میراث کهن در محل اراضی تصرف شده حاضر شدند و نسبت به‌جمع‌آوری فنس‌های کشیده شده دور اراضی تصرف شده اقدام کردند. 

منبع : فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.