دادگاه عالی اروپا نظر نهایی خود را درباره روند اجرای توافق خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا اعلام کرده است.

دادگاه اروپا: بریتانیا می‌تواند به صورت یکجانبه برگزیت را متوقف کند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، دادگاه عالی اروپا امروز دوشنبه با صدور حکمی اعلام کرد که دولت بریتانیا می تواند به صورت یکجانبه در تصمیم خود برای خروج از اتحادیه اروپا تجدیدنظر کرده و این تصمیم را لغو کند.

دادگاه عالی اروپا افزود: دولت بریتانیا می تواند بدون مشورت و رایزنی با سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، در روند برگزیت تجدیدنظر کرده و آن را متوقف کند.

دادگاه عالی اروپا با صدور حکمی به بریتانیا اجازه داده است تا در توافق موسوم به برگزیت برای خروج از اتحادیه اروپا به طور یکجانبه بازنگری کند.

این حکم در شرایطی صادر شده است که پارلمان انگلیس قصد دارد فردا سه شنبه درباره توافق برگزیت رای گیری کند.

رای دادگاه اروپا موجب افزایش امیدواری حامیان عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا برای برگزاری همه پرسی دوم درباره برگزیت شده است.

انگلیس قصد دارد ماه مارس ۲۰۱۹ میلادی از اتحادیه اروپا خارج شود. ترزا می نخست وزیر انگلیس اخیرا توانسته است با رهبران اروپایی برای خروج از این اتحادیه به توافق برسد ولی پارلمان انگلیس باید نظر نهایی خود را در این خصوص اعلام کند.

ترزا می هشدار داده است که اگر نمایندگان پارلمان توافق برگزیت را رد کنند، بریتانیا با خطر خروج از اتحادیه اروپا بدون توافق روبرو خواهد شد یا این اقدام می تواند منجر به عدم خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شود.

توافق برگزیت برای تصویب نهایی نیاز به ۳۲۰ رای مثبت از ۶۵۰ نماینده پارلمان خواهد داشت. هنوز سرنوشت نهایی توافق برگزیت و دولت ترزا می به درستی مشخص نیست. سناریوهایی که ممکن است طی روزهای آینده رخ دهد شامل موارد زیر است: توافق برگزیت در نهایت موفق به کسب حمایت پارلمان خواهد شد، ترزا می شغل خود را از دست خواهد داد، بریتانیا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد یا حتی یک همه پرسی دیگری درباره برگزیت برگزار شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.