دومین جشنواره ملی "فناوری های آب: آب های نامتعارف (شور و پساب) " روز دوشنبه به همت دانشگاه فردوسی در مشهد آغاز شد.

آغاز جشنواره ملی فناوری های آب در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، رئیس جشنواره در مراسم آغازین آن در دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی مشهد گفت: جشنواره امروز در ادامه برگزاری نخستین جشنواره فناوری های آب که مورد استقبال حداکثری و بی سابقه مخترعان و نهادهای ذیربط قرار گرفت، این بار با موضوع آب های نامتعارف برپا شده است.

دکتر کامران داوری افزود: برگزاری دومین جشنواره ملی "فناوری های آب: آب های نامتعارف (آب های شور و پساب) " به همت دانشگاه فردوسی مشهد و همکاری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری با تکیه ‌بر متخصصان، محققان، مخترعان، نخبگان علمی و متصدیان برجسته سراسر کشور تا فردا (سه شنبه) در سه بخش عمده علمی، فناوری و فرهنگی ادامه دارد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را گسترش روحیه نوآوری و فعالیت های علمی و فناوری در حوزه آب های شور و پساب، اثربخش کردن فعالیت های نوآورانه و افزایش تعامل بین مراکز دولتی، خصوصی و آموزشی و پژوهشی، شناسایی، معرفی و بسترسازی برای حمایت از نوآوران و ایجاد بستر تجاری‌ سازی طرح های نوآورانه و فناوری های نوین برشمرد.

داوری ادامه داد: بخش علمی جشنواره شامل چهار قسمت همایش های علمی، نشست های تخصصی، کارگاه های تخصصی و بازدید علمی و بخش فناوری جشنواره نیز دارای چهار قسمت فن بازار و نمایشگاه های تخصصی، رویدادهای استارت آپی و جشنواره رویش است.

وی گفت: بخش فرهنگی جشنواره نیز دارای پنج قسمت نمایشگاه فرهنگی، هنری، نمایش، تورهای زیارتی و سیاحتی و ایده پردازی است.

همچنین همزمان با این جشنواره "هشتمین نشست آسیایی G-WADI شبکه جهانی آب و اطلاعات توسعه ای زمین های خشک" و کارگاه های بین المللی برای کارشناسان و مدیران آب منطقه ای کل کشور با موضوع "سازگاری با کم آبی و ارتباط شهرها و حوضه آبریز" برپا شده است.

دکتر داوری افزود: ۵۲ دستگاه، ارگان و شرکت دولتی، سازمان مردم نهاد و سازمان بین المللی در برگزاری این جشنواره دانشگاه فردوسی مشهد را یاری می کنند.

وی ادامه داد: همچنین در نمایشگاه جشنواره، ۵۶ مخترع در ۱۰ زمینۀ علمی مرتبط با آب از چهار استان، ۴۷ شرکت دانش بنیان از ۱۳ استان، شش شرکت رشد و توسعه دانش، ۱۱ شرکت خدمات فنی و مهندسی و ۱۱ دستگاه اجرایی حضور یافته اند.

او گفت: جشنواره ملی فناوری های آب تحت نظر "جشنواره‌ های رویش بنیاد ملی نخبگان" برگزار شده و پس از داوری تعداد شش اختراع به عنوان سطح ۳ بنیاد انتخاب و افراد برگزیده ضمن دریافت جایزه نقدی از بنیاد ملی نخبگان، جهت سیر فرآیند توانمندسازی به پارک فناوری پردیس معرفی شدند.

داوری افزود: همچنین فهرستی کامل از مخترعان، شرکت های فناور و دانش بنیان در اختیار ارگان های متقاضی قرار گرفت تا برای ادامه همکاری با آنها اقدام شود.

نخستین جشنواره ملی فناوری های آب با موضوع بهره ‌وری و بازچرخانی به همت دانشگاه فردوسی مشهد شهریور پارسال به مدت سه روز برگزار شده بود.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.