شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه فرودگاه مشهددومین فرودگاه پرترافیک کشوراست، اعلام کرد: سه میلیون و ۶۲۳ هزار مسافر در آبان ماه امسال در فرودگاه‌های کشور جابجا شدند.

فرودگاه مشهددومین فرودگاه پرترافیک کشوراست/۳ میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر هوایی در آبان در کشور جابجا شدند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از شرکت فرودگاه‌هاو ناوبری هوایی ایران، در آبان ماه امسال با انجام ۳۰ هزار و ۳۸۶ پرواز هواپیما در فرودگاه های کشور حدود ۳۴ میلیون و ۵۷۸ هزار کیلوگرم بار و مرسولات پستی نیز ارسال شد.

همچنین فرودگاه مشهد با چهار هزار و ۷۲۲ فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از ۶۸۵ هزار مسافر، دومین فرودگاه پرترافیک کشور و فرودگاه امام خمینی(ره) با سه هزار و ۸۷۴ فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از ۵۶۵ هزار مسافر در جایگاه سومین فرودگاه کشور قرار گرفت.

بر اساس این اطلاعیه در آبان ۹۷، فرودگاه مهرآباد با ۹ هزار و ۸۳۳ فروند بیشترین نشست و برخاست هواپیما را به خود اختصاص داد، این فرودگاه با جابه‌جایی نزدیک به یک میلیون و ۱۵۵ هزار مسافر پرترافیک‌ترین فرودگاه بوده است.

در این ماه فرودگاه امام خمینی (ره) با ارسال و پذیرش بیش از ۱۰ میلیون کیلوگرم بار و مرسولات در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن مهرآباد با ارسال و پذیرش حدود هشت میلیون کیلوگرم بار و فرودگاه مشهد با ارسال و پذیرش حدود ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار کیلوگرم بار در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
طبق این گزارش، سهم پروازهای داخلی از مجموع پروازهای آبان ۹۷، نشست و برخاست ۲۴ هزار و ۹۹۳ فروند هواپیماست که طی آن حدود سه میلیون مسافر و حدود ۲۱ میلیون کیلوگرم بار منتقل شده‌ است.
همچنین طبق این آمار، سهم پروازهای خارجی آبان ۹۷ در فرودگاه‌های بین‌المللی تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها نیز نشست و برخاست پنج هزار و ۳۹۳ فروند هواپیما بوده که طی آن بیش از ۷۵۳ هزار مسافر اعزام و پذیرش و نزدیک به ۱۴ میلیون کیلوگرم بار جابجا شده است.
 منبع:ایرنا
  پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.