عیسی فرهادی گفت: کالاهای قاچاق با وجود فاصله صدها کیلومتری با تهران ولی به این شهرستان وارد می شود که دلیل آن کم کاری دستگاه های متولی در انجام وظایفشان است و این رویه باید اصلاح شود.

فرماندار تهران: دلیل ورود مواد مخدر به کشور کم‌کاری دستگاه‌های متولی است

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، عیسی فرهادی فرماندار تهران در اولین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در فرمانداری تهران به استمرار در تشکیل این جلسات تاکید کرد و گفت: ما تصمیم داریم جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را بصورت ماهیانه برگزار کنیم تا با طرح مشکلات در این زمینه بتوانیم تصمیمات عملیاتی بگیریم.

فرهادی ادامه داد: تهران هم بار انداز قاچاق است و هم مصرف کننده و توزیع کننده است، از این رو کالاهای قاچاق با وجود فاصله صدها کیلومتری با مرز به این شهر  وارد می شود که دلیلش کم کاری دستگاه های متولی در انجام وظایفشان است و این رویه باید اصلاح شود.

معاون استاندار و فرماندار تهران هدف از برگزاری این جلسه را هماهنگی بین دستگاه ها و کمک به انجام ماموریت هر دستگاه عنوان کرد و افزود: وظایف هر دستگاه به عنوان عضو کمیسیون کاملا مشخص است و باید ماموریت خود را تا انتها و رسیدن به نتیجه انجام دهد، رسوب کالا از دیگر معضلاتی است که باید توسط دستگاه های مسوول به سرعت مرتفع شود و سازمان اموال تملیکی باید مطابق مصوبه ابلاغی این جلسه  بعد از اعلام بازه زمانی مشخص نسبت به تعیین تکلیف کالای  قاچاق ضبط شده اقدام کند.

فرهادی به پیگیری بحث های فرهنگی در دستگاه های مختلف تاکید کرد و ادامه داد: در بحث قاچاق کالا و ارز، مواد مخدر و سایر آسیب ها تمامی ارگان ها و نهاد مسئول هستند.  بیلبوردهای تبلیغاتی شهرداری  و سایر امکانات  در حوزه های مختلف نظیر آموزش و پروش، وجود چهار هزار مسجد در تهران  و ...  ظرفیت بسیار خوبی است که می تواند در بحث فرهنگ سازی در جامعه موثر واقع شود و ما باید از این منابع بهره لازم را برای آموزش به مردم ببریم.

عبدالعظیم رضایی معاون سیاسی انتظامی فرمانداری تهران ضمن اشاره به برگزاری اولین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در فرمانداری تهران افزود: این کمیسیون از سال 94 تا پایان مهر ماه 97 (نزدیک به سه سال) در استانداری تهران  برگزار می شد که با تصمیم استاندار وقت(محمد حسین مقیمی) مقرر شد این کمیسیون مجدداً در فرمانداری تهران برگزار شود.

رضایی به اهمیت موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد و افزود: با توجه به اقتصاد کشور در شرایط کنونی و نابسامانی های موجود همدلی ، هم فکری  و مشارکت دستگاه ها  عضو کمیسیون می تواند در حمایت از تولید داخل و مبارزه با قاچاق کالا نتایج بسیار مطلوبی داشته باشد.

معاون فرماندار به منویات مقام معظم رهبری در خصوص شعار حمایت از تولید ملی اشاره کرد و افزود: با توجه به تلاطم موجود در مسائل اقتصادی این شعار به عنوان  الگویی موثر در حمایت از تولید ملی توسط مردم  و مسوولین بسیار کارا است و باید همه آحاد مختلف جامعه دست به دست هم داده تا با عمل کردن به این شعار،  به نتایج مطلوب برسیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.