نماینده عرب پارلمان رژیم صهیونیستی اعلام کرد که روابط عربستان با رژیم صهیونیستی به پیش از ایجاد آن برمی‌گردد و او تلاش می‌کند مستندات مربوط به این روابط را به دست آورد.

روابط عربستان با اسرائیل به پیش از ایجاد این رژیم برمی‌گردد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، ایمن عوده، رئیس حزب فهرست مشترک عربی در کنست رژیم صهیونیستی، در گفتگو با این شبکه با اشاره به تلاش‌های ریاض برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو تأکید کرد روابط عربستان سعودی با رژیم صهیونیستی به پیش از ایجاد این رژیم برمی‌گردد و وی تلاش می‌کند مستندات مربوط به این روابط را در آرشیو رژیم صهیونیستی به دست آورد.

او در این خصوص گفت: «ما به خوبی اطلاع داریم که نظام سعودی در حال همکاری با جنبش صهیونیسم است. ۳۰ سال پیش از ایجاد رژیم صهیونیستی، بین عربستان و این رژیم روابطی وجود داشته است. طبق قانون آرشیو در اسرائیل، جزئیات این روابط پس از گذشت ۳۰ سال باید برای افکار عمومی فاش شود ولی این مسائل تا کنون پنهان مانده است. ما به ملت‌ها می‌گوییم به این نظام‌ها نگاه کنید که چگونه در طول تاریخ، فلسطین را فروخته اند و به مسئله فلسطین ضربه زده‌‎اند و اکنون نیز به همان نقش خود ادامه می‌دهند.

این نماینده عرب پارلمان رژیم صهیونیستی افزود: «ما می‌خواهیم این واقعیت را برای ملت‌ها آشکار کنیم. کابینه کنونی اسرائیل نمی‌خواهد اطلاعاتی در این زمینه فاش شود و از این رو با درخواست من برای دسترسی به آرشیو مخالفت کردند و گفتند این درخواست را در کنست مطرح خواهند کرد، اما من به تلاش خود ادامه خواهم داد.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.