همدان- سعید فرجی گفت: از سال ۹۳ تاکنون ۲۷۴ میلیاردتومان تعهد به اعضای صندوق بیمه سلامت همگانی پرداخت کردیم.

۵ میلیون بار مراجعه به صندوق بیمه سلامت در مدت ۳ سال

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سعید فرجی مدیرکل بیمه سلامت همدان اظهار کرد: در حال حاضر۵۰ درصد جمعیت کشور و ۵۸ درصد جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت همگانی هستند.

فرجی در پاسخ به این سئوال که چرا برای کاهش مراجعه به مراکز درمانی سامانه متمرکز سابقه درمان بیماران در استان راه‌اندازی نشده است افزود: برای اجرای این طرح نیاز به تامین زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در مراکز درمانی به خصوص مطب پزشکان داریم که در حال حاضر این امکانات تامین نشده است اما گویا تامین اجتماعی نسخه پیچی الکترونیکی را در برخی از مراکز درمانی خود اجرایی کرده است.

 وی اظهار کرد: افزون بر اجرای این زیر ساخت باید سامانه امنیت لازم را در بانک اطلاعاتی دارویی خود داشته باشد تا هر نوع سواستفاده احتمالی پشیگیری شود که  در حال حاضر هم  این بانک اطلاعاتی ایمن ایجاد نشده است اما داروخانه‌های همدان داوری تجویز شده را در سامانه خود ثبت الکترونیکی می‌کنند که می‌توان این سامانه را به بانک اطلاعاتی مراکز درمانی یا سایر مراکز هم متصل کرد که باید زیرساخت ها ی آن تامین شود.

مدیرکل بیمه سلامت بیان کرد: به طور متوسط ۲۵۰ هزار نفر در استان از  سال‌ ۹۳ تا ۹۶ حدود بر۵ میلیون بار صندوق بیمه همگانی برای دریافت تعهد بیمه‌ای سلامت مراجعه کردند و در این مدت حدود ۲۷۴ میلیاردتومان هزینه تعهد شده را پرداخت کردیم.

وی درباره کاهش همپوشانی بیمه‌ای هم، افزود: برخی از شهروندان به دلیل هم‌پوشانی( اشتغال همسر) از خدمات ۲ بیمه استفاده می‌کنند که به هماهنگی بین سازمان‌های بیمه‌ای درصدد کاهش و رفه این نقص هستیم. همچنین  برخی مواقع هم بیش از یک برگ بیمه‌ای از دفترچه بیماران کنده می‌شود که بیشتر به دلیل اصرار بیماران برای تجویز دارو یا آزمایشی خاص است.

فرجی با نام بردن از شماره تماس ۱۶۶۶ برای رسیدگی به شکایت مرتبط با بیمه سلامت،اظهار کرد: بعضا گزارشی از سوءاستفاده به عنوان صدور کارت بیمه سلامت در برخی استان‌ها داشتیم که از مردم تقاضای واریز وجه کرده بودند در استان همدان بسیار نادر بوده است پس ضرورت دارد که شهروندان در این موضوع هوشیار باشند چون بیمه سلامت هیچ تقاضای پول تلفنی برای صدور کارت بیمه سلامت نداشته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.