رئیس‌جمهور لبنان در تلاشی دیگر برای حل هر چه زودتر تشکیل کابینه جدید، نخست‌وزیر و رئیس پارلمان را به کاخ ریاست‌جمهوری دعوت کرد.

رایزنی‌های جدید رئیس‌جمهور لبنان به امید حل بحران تشکیل دولت

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین،‌ در حالی که ۲۰۱ روز از مأمور شدن «سعد الحریری» برای تشکیل دولت لبنان می‌گذرد، «میشل عون» رئیس‌جمهور این کشور دوشنبه (دیروز) تحرکات جدیدی برای حل بحران تشکیل دولت لبنان آغاز کرد.

 وی، سعد الحریری نخست‌وزیر و «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان را به کاخ ریاست‌جمهوری «بعبدا» دعوت و با آنها دیدار کرد.

روزنامه «النهار» در گزارشی به همین موضوع پرداخت و نوشت رئیس‌جمهور، محافل سیاسی را با دور جدید رایزنی‌های سیاسی غافلگیر کرد؛ پیشنهادهایی که میشل عون در دیدار با نبیه بری و الحریری کاملا محرمانه است و منابع نزدیک به کاخ بعبدا درباره آن اطلاعاتی نداده‌اند؛ عون قصد دارد این رایزنی‌ها را طی روزهای آینده تکمیل کند.

سعد الحریری پس از دیدار با رئیس‌جمهور اعلام کرد: من همیشه تمایل به تعامل مثبت و تمرکز بر راه‌حل‌های موجود دارد؛ من در حال سفر هستم و زمانی که برگردم رئیس‌جمهور مشورت‌ها را تکمیل کرده و ان‌شاءالله به راه‌حل‌هایی خواهیم رسید.
‎ ‎‎
وی درباره ایده‌هایی که در موضوع تشکیل دولت در دیدار با عون مطرح شد، گفت: نمی‌توانم در این باره چیزی بگویم زیرا هر زمانی که صحبت کرده‌ایم امور پیچیده‌تر شده است، کسانی تمایل به تشکیل دولت دارند و کسانی هستند که این تمایل را ندارند؛ من شخصا با تشکیل دولت موافق هستم و معتقدم باید فرصت لازم را برای تکمیل رایزنی‌ها به رئیس‌جمهور بدهیم.
‎ ‎
‎ ‎الحریری در پاسخ به سوال دیگری درباره قصد میشل عون برای ارسال نامه به پارلمان درباره تشکیل دولت گفت: حزب‌الله این مسأله را برای من ایجاد کرد و مشکلی در این موضوع نیست؛ همه می‌دانند چه چیزی برای من مورد قبول است و چه چیزی نیست، ما درباره برخی امور مذاکره می‌کنیم و ان‌شاءالله که خیر است.
‎وی ادامه داد: برخی دوست دارند بر اساس میل خود تفسیر کنند، قانون اساسی، واضح است و رئیس‌جمهور ، ما و پارلمان هم به آن متعهد هستیم؛ هر کسی می‌تواند هر چه می‌خواهد بنویسد. مهم آن است که رئیس جمهور و من دوست داریم دولت تشکیل شود و این امر اتفاق خواهد افتاد.  ‎

سعد الحریری هفته جاری برای شرکت در کنفرانس سرمایه‌گذاری در لبنان، عازم لندن است. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.