استاندار کربلا با اشاره به پیچیدگی‌های فنی ومهندسی طرح توسعه حرم امام حسین(ع) گفت: مهندسان ایرانی با مهار آب‌های زیرسطحی، ایجاد دیوار آب‌بند و بتن‌ریزی پی پروژه همزمان با مراقبت از سازه تاریخی حرم، شایستگی خود را در اجرای این طرح بزرگ نشان دادند.

 غلبه مهندسان ایرانی بر چالش‌های فنی طرح توسعه حرم امام حسین(ع) در کربلا

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، عقیل طریحی استاندار کربلا از مراحل پیشرفت فاز نخست طرح توسعه حرم سیدالشهدا(ع) مزین بنام صحن حضرت زینب(س) که به‌دست مهندسان، پیمانکاران و عوامل ایرانی در حال اجراست، دیدن کرد.

استاندار کربلا درباره اهمیت اجرای این طرح توسعه گفت: با توجه به افزایش میلیونی زائران و حضور شیعیان از سراسر جهان در کربلا، به‌ویژه در مناسبت‌های خاص مانند نیمه شعبان، عرفه، دهه محرم، اربعین و...لازم بود فضای مناسبی در اختیار زائران قرار گیرد.

طریحی افزود: ایجاد فضای زیارتی، ساخت صحن‌ و شبستان‌هایی برای برگزاری مراسم‌های آئینی و بیتوته زائران، احداث فضاهای خدماتی مانند مهمانسرا، درمانگاه، کتابخانه، موزه و...از نیازهای اصلی حرم مطهر است که با تکمیل این طرح این کاستی‌ها برطرف خواهد شد.

وی، طراحی زیبا را یکی دیگر از ویژگی‌های صحن حضرت زینب(س) برشمرد و گفت: صحن حضرت زینب(س) نمادی از هنر و معماری مهندسان ایرانی در کربلاست که امیدواریم تا اربعین سال آینده شاهد پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در طرح باشیم.

استاندار کربلا به توان فنی و مهندسی ایرانیان اشاره کرد و گفت: برادران ایران، شایستگی و ظرفیت‌های فنی خود را نشان داده‌اند؛ اجرای پروژه در حالی که باید از بنای موجود حرم مطهر مراقبت و آبهای زیرزمینی به خوبی کنترل شود در حالی که حرکت زائران نیز متوقف نشود، کار بزرگی است که مهندسان ایرانی به خوبی انجام دادند.

وی تصریح کرد: عوامل پروژه از مسئولان، مهندسان، تکنسین‌ها و کارگران، همگی با همت و نیت خالصانه کار را تا این مرحله پیش برده‌اند و امیدوارم آنچه انجام شد، مورد قبول سیدالشهداء علیه السلام واقع شده و در دفتر اعمال دست‌اندرکاران ثبت و ضبط شود.

طریحی احداث صحن حضرت زینب(س) را خدمت بزرگی به زائران سیدالشهداء(ع) و خاندان عصمت و طهارت توصیف کرد و از ستاد بازسازی عتبات که به‌نمایندگی از شیعیان ایرانی این طرح بزرگ را اجرا می‌کند، ‌تجلیل کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.