مهرعلی حق گویان با بیان اینکه ۹۷۰ رشته استاندارد به مددجویان آموزش داده می‌شود، گفت: در حال برنامه ریزی هستیم تا در سال ۹۸، ۲۰۰ هزار شغل برای این افراد ایجاد کنیم.

برای ایجاد ۲۰۰ هزار شغل در کشور برنامه داریم

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، مهرعلی حق‌گویان، مدیرکل حرفه آموزی و کاریابی  کمیته امداد درباره «برنامه‌های کمیته امداد در جهت ایجاد اشتغال برای مددجویان»، اظهار داشت: به بیش از ۶۹ هزار مددجو مهارت آموزی ارائه شده است. 

وی با اشاره به چگونگی ارائه آموزش به مددجویان، افزود: پس از شناسایی استعدادهای مددجویان در رشته‌های مختلف، افراد به مشاوره‌های شغلی معرفی می‌شوند، توانایی آنها سنجیده می‌شود و بعد از آن، آموزش‌های لازم به آنها ارائه می‌شود.

مدیرکل حرفه آموزی و کاریابی کمیته امداداضافه کرد: در مرحله مقدماتی  کارآفرینی انجام می‌شود و بعد از آن مددجویان وارد دوره‌های آموزش مهارتی می‌شوند و توانایی فرد نسبت به آن حرفه سنجیده می‌شود.

حق‌گویان با بیان اینکه ۹۷۰ رشته استاندارد به مددجویان آموزش داده می‌شود، گفت: این آموزش ها متناسب با توانایی مددجو و نیاز هر منطقه ارائه می‌شود و دوره‌ها از یک ماه تا بیش از یک سال برگزار می‌شود. 

وی با اشاره به برنامه‌های کمیته امداد در سال آینده، یادآور شد: برنامه‌ریزی شده است تا در سال ۹۸ برای ۲۰۰ هزار نفر شغل ایجاد کنیم؛ ضمن اینکه تسهیلاتی به مددجویان در جهت ایجاد اشتغال اعطا می‌شود که سقف وام‌های قرض‌الحسنه از حداقل ۲۰ میلیون تومان تا حداکثر ۱۰۰ میلیون تومان و مدت بازپرداخت آن نیز ۵ تا ۷ سال است.

مدیرکل حرفه آموزی و کاریابی  کمیته امداد با بیان اینکه در سال جاری به ۲۶ هزار نفر آموزش‌های مهارتی داده شده تا مشغول به کار شوند، تصریح کرد: بسته‌های تشویقی برای بنگاه‌های اقتصادی در نظر گرفته‌ایم تا در قبال به کارگیری مددجویان دریافت کنند.

حق‌گویان با اشاره به جزئیات بسته‌های تشویقی کمیته امداد برای بنگاه‌های اقتصادی، خاطرنشان کرد: پرداخت ۲۳ درصد از سهم بیمه کارفرمایان به مدت دو سال و پرداخت وام ۲۰ میلیون تومانی به ازای به کارگیری هر نفر از مددجویان در یک بنگاه اقتصادی از جمله بسته‌های تشویقی کمیته امداد برای کارفرمایان است. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.