آتش نشانان منطقه 4 عملیات برای کاهش خطرات ناشی از انتشار گاز مونوکسیدکربن، طرح بازدید از منازل شهروندان را آغاز کردند.

بازدید آتش‌نشانان از منازل مسکونی برای آگاهسازی شهروندان از خطرات گاز مونوکسیدکربن

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، با آغاز فصل سرما و استفاده هموطنان از وسایل گازسوز و در پی بالا رفتن آمار مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن، برای چهارمین سال متوالی آتش نشانان منطقه ۴ عملیات به همراه عوامل ستاد بحران منطقه ۱۸ شهرداری تهران، در طرح چهره به چهره به خانه‌های ساکنان محله‌های نعمت آباد شهرک صادقیه سر زدند.

در این طرح که صبح امروز اجرا شد، شهردار ناحیه دو منطقه ۱۸، مدیران و آتش نشانان منطقه چهار عملیات، مربیان آتش نشان داوطلب و غیره حضور داشتند.

حسن سیفی مدیر منطقه چهار عملیات در این باره گفت: با توجه به حوادث تلخ گاز گرفتگی در فصل سرما که به دلیل آگاه نبودن شهروندان از خطرات مرگبار گازمونوکسیدکربن رخ می‌دهد، آتش نشانان این منطقه تلاش خود را برای آموزش شهروندان به کار بستند.

آشنایی شهروندان با خطرات گاز مونواکسید کربن در طرح چهره به چهره

وی افزود: در این طرح، نیروها با تقسیم شدن به چندین گروه به صورت هماهنگ شده در محله‌های نعمت آباد و شهرک صادقیه به درب منازل شهروندان مراجعه کردند.

آشنایی شهروندان با خطرات گاز مونواکسید کربن در طرح چهره به چهره

این مدیر عملیاتی تصریح کرد: آتش نشانان علاوه بر اهدای بسته‌های آموزشی شامل بروشور، سی دی و نیز ارائه آموزش‌های تئوری به ساکنان، در بعضی موارد با توجه به نوع وسیله گرمایشی و پرخطر بودن سیستم خروج گاز مونوکسیدکربن، علاوه بر تست و بررسی بخاری، آبگرمکن و اتصالات مربوط به آن، دتکتور حساس به گاز مونوکسیدکربن را نیز در منازل شهروندان نصب کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.