رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۶۸۸ میلیارد تومان از سازمان های بیمه گر طلب دارد.

طلب ۶۸۸ میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بیمه ها

به گزارش قدس آنلاین ، دکتر محمد رضا دارابی ظهر سه شنبه در نشست هم اندیشی با اعضای هیات علمی گروه های علوم پایه و طب ایرانی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۶۸۸ میلیارد تومان از سازمان های بیمه گر طلب دارد و به همین میزان نیز به بخش های مختلف بدهکار است و در صورت وصول طلب از سازمان های بیمه گر تمام بدهی هایی که در حوزه های حق التدریس اعضای هیات علمی و کارانه ها وجود دارد را می توان پرداخت کرد که برای حل این موضوع نیز با وزارت بهداشت نامه نگاری شده است.

وی افزود:در حال حاضر کمبود فضای فیزیکی در دانشکده های طب ایرانی و مکمل، پزشکی، پیراپزشکی، پرستاری و مامایی و بهداشت کاملا ملموس است ودر بازدیدی که حدود یک ماه پیش وزیر بهداشت از دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشت قرار شد ۳۰ میلیارد تومان در سال آینده به منظور ساخت دانشکده های جدید در پردیس دانشگاه اختصاص یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: سلامت مردم و تامین تجهیزات و داروی مورد نیاز پاشنه آشیل دانشگاه علوم پزشکی مشهد است و به منظور تامین سلامت مردم، دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز به ارزش ۵۵۰ میلیارد ریال در دانشگاه ذخیره سازی شده است تا خللی به ارائه خدمت وارد نشود.

دارابی تاکید کرد: در حال حاضر ۹ هزار و ۵۰۰ دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند و ۳۱ درصد از این دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می کنند و نسبت استاد به دانشجو این دانشگاه ده به یک است که در این زمینه در شرایط مطلوبی قرار داریم.

وی ادامه داد: اعتبارات و درآمدهای درمانی و غیر درمانی محدود است واز ابتدای امسال تا کنون تنها ۵۰ درصد از اعتبارات دانشگاه تخصیص یافته است که باید این اعتبارات در تمامی حوزه ها با اولویت خدمات رسانی به مردم تقسیم شود.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.