«الکساندر نوواک» اعلام کرد روسیه قصد دارد میزان تولید نفت خام خود را در ماه آوریل حدود پنجاه تا شصت هزار بشکه کاهش دهد.

 روسیه: تولید نفت خود را به شکل بسیار تدریجی کاهش خواهیم داد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، الکساندر نوواک، وزیر انرژی روسیه روز سه شنبه اعلام کرد کشورش قصد دارد میزان تولید نفت خام خود را در ماه آوریل حدود پنجاه تا شصت هزار بشکه کاهش دهد. این پنجاه تا شصت هزار بشکه به مراتب کمتر از چیزی است که روسیه هفته گذشته در چارچوب توافق با سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) تعهد کرده است.

رقمی که الکساندر نوواک به آن اشاره کرده مربوط به تولید تقریبی روزانه یازده میلیون و سیصد و پنجاه هزار بشکه ای ماه آینده است در حالی که روسیه ماه نوامبر روزانه یازده میلیون و سیصد و هفتاد هزار بشکه و در ماه اکتبر روزانه یازده میلیون و چهارصد و ده هزار بشکه نفت تولید کرد، که این میزان تولید نفت برای روسیه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی یک رکورد محسوب می شود.

الکساندر نوواک تصریح کرد که روسیه میزان تولید خود را به طور بسیار تدریجی کاهش خواهد داد.

اوپک و شرکای آن از جمله روسیه هفته گذشته توافق کردند از ژانویه آینده میزان تولید خود را یک میلیون و دویست هزار بشکه در روز کاهش دهند. در حالی که وفور عرضه نفت خام به بازار جهانی از اکتبر گذشته موجب شد طلای سیاه بیش از بیست و پنج درصد ارزش خود را از دست بدهد، سازمان کشورهای صادرکننده نفت و شرکای آن به ویژه روسیه که بیش از نیمی از تولید جهانی نفت را به خود اختصاص داده اند، در نشست اخیر خود در جهت کاهش استخراج نفت خام توافق کردند.

کشورهای عضو اوپک و شرکای اصلی آن از جمله روسیه پیشتر توافق کرده بودند به منظور حمایت از قیمت نفت که اوایل سال دو هزار و شانزده به پائین‌ترین سطح خود در سیزده سال اخیر رسید و هر بشکه آن به زیر سی دلار تنزل یافت، میزان تولید خود را محدود کنند اما این توافق پایان امسال منقضی می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.