دبیر کل سازمان ناتو با اشاره به پیمان منع موشک‌های میانبرد هسته‌ای و اختلافات موجود میان روسیه و ناتو در مورد پیامدهای افزایش تنش ها هشدار داد.

هشدار دبیر کل "ناتو" درباره پیامدهای تنش میان مسکو و ناتو درباره INF

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «ینتس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در ارتباط با مناقشه کنونی میان آمریکا و روسیه درباره پیمان منع موشک‌های میانبرد هسته‌ای (INF) درباره پیامدهای تنش میان طرفین هشدار داد.

بنابر گزارش امروز نشریه آلمانی اشپیگل، استولتنبرگ معتقد است که ایده آمریکا مبنی بر مسلح کردن  سریع اروپا اقدامی خطرناک است.

دبیر کل ناتو گفت: «طبیعتا ما به بازدارنده معتبر نیاز داریم. در عین حال ناتو مانند آنچه روسیه انجام می‌دهد، در برابر تانک، تانک یا در برابر موشک، موشک ذخیره نمی‌کند.»

در سازمان ناتو اکنون این پرسش مطرح است که این سازمان چگونه باید به وضعیت جدید واکنش نشان دهد این در حالی است که آمریکا موضع تندی اتخاذ کرده است.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا چندی پیش در کنفرانسی مطبوعاتی در بروکسل گفته بود که واشنگتن ظرف مدت 60 روز آینده از این پیمان خارج خواهد شد مگر اینکه روسیه پایبندی کامل خود به این پیمان را به اثبات برساند.

«پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» ایالات متحده آمریکا و روسیه را از تملک، تولید یا پرتاب آزمایشی موشک‌های کروز با برد بین ۳۰۰ تا ۳۴۰۰ مایل منع می‌کند. روسیه تأکید کرده که تا زمان پایبندی آمریکا به این پیمان پایبند می‌ماند، اما ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه سال گذشته گفت هر اقدامی که آمریکا درباره این توافق انجام دهد با حرکتی مشابه تلافی خواهد شد.

منبع: فارس

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.