رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه طی ۵ سال گذشته وضعیت کنونی بازار ارز را طی ۵۳ بار اعلام کرده‌ بودیم، گفت: تنها کسی که پیش‌بینی ما را از وضعیت کنونی بازار ارز باور نکرد، دولت بود.

بودجه، تورم و رکود با توجه به آمار  وضعیت مناسبی ندارد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، مسعود خوانساری امروز در چهل و پنجمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: بودجه، تورم و رکود با توجه به آمار  وضعیت مناسبی ندارد، بنابراین برای اینکه بیش از این در جامعه بذر ناامیدی پراکنده نشود، ترجیح می‌دهم، امروز در این رابطه سکوت کنم و صحبت نکنم، اما امیدوارم که گشایشی در فضای اقتصادی کشور ایجاد شود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به مطلب مطرح شده توسط یکی از اعضای هیات عامل صندوق توسعه ملی که هیچ اقتصاددانانی وضعیت کنونی ارز را پیش‌بینی نمی‌کرد، گفت:  طی  ۵ سال گذشته ۵۳ بار از همین تریبون و از اتاق بازرگانی تهران این وضعیت را اعلام کردیم و پیش‌بینی کرده بودیم که وضعیت ارز این گونه خواهد شد و تنها کسی که باور نمی‌کرد، دولت بود.

خوانساری بیان داشت: همه اقتصاددانان و همه افرادی که در بخش خصوصی بودند، این را باور داشتند که با سرکوب نرخ ارز طی ۵ سال و جلوگیری از افزایش نیافتن قیمت ارز متناسب با تورم این اتفاق خواهد افتاد و فنر ارز رها می‌شود.

وی گفت: کتبا در این مورد نامه نوشته شد، بیانیه صادر شد، اما گوش شنوایی وجود نداشت و بالاخره این اتفاق افتاد.

خوانساری در ادامه با اشاره به صدور بخشنامه‌های متعدد ارزی در ماه‌های اخیر گفت: این بخشنامه‌ها که هر یک دیگری را اصلاح می‌کند، واقعا بخش خصوصی را فلج کرده است و صادرات که می‌تواند نقطه قوتی برای کشور باشد، با این بخشنامه‌ها فلج شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.