دبیرکل سازمان ملل در آخرین روز مذاکرات صلح یمن در سوئد برای نظارت بر نتایج آن، به فرستاده ویژه این سازمان ملحق می‌شود.

دبیرکل سازمان ملل هم به مذاکرات صلح یمن در سوئد می‌پیوندد

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، بعد از حصول توافق اولیه بین طرف‌های یمنی در مذاکرات سوئد، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل نیز قصد دارد که به این مذاکرات بپیوندد.

منبعی در سازمان ملل به خبرگزاری «رویترز» گفت که گوترش قصد دارد در روز پایانی مذاکرات صلح یمن در استکهلم که تحت نظارت همین سازمان انجام می‌شود، اضافه شود.

«محمد عبدالسلام» رئیس هیأت صنعاء در مذاکرات صلح یمن در سوئد، روز شنبه (17 دسامبر)، در جریان مذاکرات استکهلم اعلام کرد که موضوع آزادسازی اسرای دو طرف به سرانجام رسیده و هیأت ملی اکنون منتظر اعلام اسامی کلی اسرای در بند ائتلاف متجاوز در یمن است. طرفین برای تبادل اسرا توافق کرده‌اند و اجرای این توافق دو ماه طول خواهد کشید.

روز سه‌شنبه نیز هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن در «سوئد»، از تبادل فهرست اسامی اسرای دو طرف که شامل 15 هزار نفر می‌شود، به منظور مقدمه‌سازی برای آزادی آنها از سوی دو طرف خبر داد.

چهارمین دور مذاکرات یمن که با نظارت تشویق و نظارت سازمان ملل از روز جمعه گذشته به صورت رسمی شروع شد. طی این چند روز «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل، در سالن‌های مجزا با هیأت دولت نجات ملی (مستقر در صنعاء) و هیأت دولت مستعفی یمن (مستقر در عدن) دیدار می‌کرد.

طرف‌های یمن طی این مدت بر سر تبادل اسرا با یکدیگر به توافق رسیده‌اند. مجموع این اسرا ۱۵ هزار نفر است. قرار است این گفت‌وگوها تا جمعه این هفته ادامه یابد و طرف‌ها به یک توافقی بر سر توقف درگیری‌ها دست یابند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.