یزد - عبدالحمید قدیریان گفت: انقلاب اسلامی ایران اولین طلیعه‌های نور به سمت ظهور است و اکنون در ماجرای عظیم اربعین بشارت الهی را می‌بینیم.

انقلاب اسلامی ایران اولین طلیعه‌های نور به سمت ظهور است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، عبدالحمید قدیریان هنرمند مطرح عرصه هنرهای تجسمی و سینما در جمع اساتید و دانشجویان رشته‌های هنری در دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد به تبیین نقش مؤثر هنرمندان در شناخت و ساختن آینده‌ای منطبق با نظام الهی پرداخت و اظهارداشت : خداوند به عنوان بزرگترین هنرمند، پس از خلق انسان (به عنوان یک اثر هنری بی نظیر) به حُسن خودش در خلق این مخلوق تبریک می‌گوید، و طبق یک تعریف، هنر یعنی دادن حُسن به ماده و هنرمند واقعی کسی است که بر اساس تفکر و اندیشه بتواند به خلق اثر بپردازد.

وی با اشاره به لزوم تبیین آینده افزود: عموم هنرمندان بزرگ و مشهور دغدغه هستی‌شناسی داشته و آینده‌نگر بوده‌اند، اما هنرمند انقلابی و تأثیرگذار کسی است که بر اساس آیات قرآن کریم با سیر معرفتی و سلوک عملی، جواب‌ سؤال‌های خود و جامعه‌ را در قالب هنر ارائه دهد.

قدیریان با بیان اینکه ما انقلاب اسلامی را اولین طلیعه‌های نور به سمت ظهور می‌دانیم و اکنون در ماجرای عظیم اربعین بشارت الهی را می‌بینیم، تصریح کرد: شما محبان اهل‌بیت(ع) با اذن خداوند به وسیله نوری که به ودیعه در وجودتان قرار داده شده از مسیر اربعین، آینده‌ای نورانی، روشن و پرامید خواهید ساخت.

این پژوهشگر افزود: در هنری که هدف آن تنها خلق زیبایی است راحت و آسان می‌توان کار کرد ولی فعالیت در عرصه هنری که از دمیدن روح تعهد در انسان‌ها سخن می‌گوید، کار سخت و دشوار است.

وی در خصوص اینکه ما کار زیاد انجام می‌دهیم ولی چرا ثمره آن کم است؟ اظهار داشت: وقتی من و نفس مطرح باشد آثار ما نمود و ثمره‌ای نخواهد داشت باید زودتر به خود بیاییم و از اهل معنا بخواهیم که به ما معیار بدهند.

طراح صحنه فیلم «ملک سلیمان نبی(ع)» و فیلم «مریم مقدس(س)» در پایان با مقایسه طراحی صحنه این دو فیلم به بررسی چگونگی انتقال محتوا و معنا به فرم و ارائه تجارب خود در این زمینه پرداخت.

این نشست با همکاری حوزه هنری یزد، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه یزد و دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد برگزار شد.

انتهای پیام / 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.