مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران از راه‌اندازی گشت ویژه تعزیرات برای کنترل بازار شب یلدا خبر داد.

راه‌اندازی گشت ویژه تعزیرات برای کنترل بازار شب یلدا

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، محمدعلی اسفنانی مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران اظهار کرد: جهت تنظیم بازار و جلوگیری از گرانفروشی در فروشگاه‌های پایتخت همزمان با ایام پایانی آذرماه (شب یلدا)، طرح ویژه‌ای در دستور کار اداره تعزیرات حکومتی استان تهران قرار گرفت.

وی افزود: به همین منظور ۴ اکیپ گشت با حضور نمایندگان سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، وزارت صمت و مأموران گشت تعزیرات در تهران برای مقابله با گرانفروشی و برخورد با متخلفان، فعالیت خود را انجام خواهند داد که تعداد این گشت‌ها و ساعت کار آن‌ها در روزهای ۲۹ و ۳۰ آذرماه بیشتر خواهد شد.

اسفنانی در خصوص نحوه قیمت گذاری کالاها گفت: مسئول قیمت گذاری بر کالاهای بازار، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان است که با توجه به شرایط موجود اقدام به قیمت گذاری کالاها می‌کنند.

وی در خصوص گران بودن قیمت برخی از کالاها در بازار افزود: قیمت گذاری کالاها بر پایه سه بخش انجام می‌شود، یک بخش آن کالای گروه اول است، برخی از کالاها هم ممکن است افزایش قیمت داشته باشند یا بالعکس هیچ افزایش قیمتی نداشته باشند، برخی از کالاها نیز وارداتی هستند که با توجه به نوسانات نرخ ارز قیمت گذاری می‌شوند، لذا سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بررسی تمام جوانب موجود نسبت به قیمت گذاری کالاها اقدام می‌کنند تا در بازار با نرخ مصوب عرضه شوند.

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران در خصوص گرانی پسته در بازار گفت: امسال درختان پسته در کشور در زمان شکوفه دادن دچار سرمازدگی شدند، به همین دلیل میزان برداشت این محصول نسبت به سال گذشته کاهش یافت و علت گرانی این محصول سرمازدگی عنوان شد.

وی افزود: با توجه به همین شرایط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان به قیمت گذاری این محصول اقدام کرد و سازمان تعزیرات در صورت مواجهه با گرانفروشی و عرضه پسته با قیمت بالاتر از قیمت مصوب قطعا با متخلفان برخورد خواهد کرد.

اسفنانی در توصیه‌ای خطاب به شهروندان اعلام کرد: شهروندان به عنوان مصرف کننده از خریداری کالاهای گران قیمت خودداری کنند، چراکه خریداری اجناس با قیمت بالا و بیش از حد موجب افزایش هرچه بیشتر قیمت کالاها می‌شود.

وی افزود: به شهروندان توصیه می‌شود برای متعادل شدن قیمت کالاها در بازار، از خرید اجناس با قیمت گران خودداری کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.