معاون سابق نیروهای ماموریت «حمایت قاطع» ناتو در افغانستان با معاون وزیر امور خارجه ازبکستان دیدار و اوضاع افغانستان را بررسی کردند.

اوضاع افغانستان محور رایزنی مقامات ازبکستان و انگلیس

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «ریچارد کریپویل» معاون سابق نیروهای ماموریت «حمایت قاطع» ناتو در افغانستان با «دلشاد احداف» معاون وزیر امور خارجه ازبکستان دیدار و اوضاع افغانستان را بررسی کردند.

طرفین مسائل روز روابط ازبکستان و انگلستان را بررسی و درباره اوضاع افغانستان تبادل نظر کردند.

پیشتر «عبدالعزیز کامل اف» وزیر امور خارجه ازبکستان و «زلمی خلیل‌زاد» نماینده ویژه وزیر امور خارجه آمریکا در افغانستان اوضاع این کشور را بررسی و طرفین از برنامه صلح آمیز «اشرف غنی» رئیس جمهور این کشور حمایت کردند.

تاکنون بین ازبکستان و انگلستان ۲۲ سند از جمله ۱۴ قرارداد بین دولتی و ۸ قرارداد اداری به امضا رسیده است.

انگلستان یکی از بزرگترین همکاران اقتصادی و بازرگانی ازبکستان در اروپا است و مبادلات بازرگانی این ۲ کشور در ۹ ماه سال ۲۰۱۷ میلادی در سطح ۱۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار قرار گرفت.

هم‌اکنون در ازبکستان ۵۶۷ شرکت با سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران انگلستان از جمله ۳۹۶ واحد شرکت مشترک و ۱۶۲ واحد شرکت با ۱۰۰ درصد سرمایه سرمایه گذاران انگلیسی در زمینه‌های صنایع غذایی، معدن، داروسازی و نساجی و همچنین تجارت و خدمات فعالیت می‌کنند.  

انگلستان استقلال این کشور را در تاریخ ۳۱ دسامبر سال ۱۹۹۱ میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ ۱۸ فوریه سال ۱۹۹۲ میلادی بین این ۲ کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.