دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت:متاسفانه مطالعات زیست محیطی در طرح‌های جامع و تفصیلی از کمیسیون ماده ۵ راه و شهرسازی مورد توجه قرار نگرفته است.

پایان دی ماه آغاز طرح ویژه برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی در مشهد
به گزارش قدس آنلاین، غلامعلی صادقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با بیان اینکه راهکار برون رفت از آلودگی هوا، اجرای کامل قانون هوای پاک است، گفت: در همین راستا سازمان حفاظت محیط زیست استان براساس ماده ۱۱ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست ماه گذشته تعداد ۸ واحد ایزوگامی که فعالیت آنان باعث آلایندگی غیرمجاز هوا می‌شد را تعطیل کرد.
وی تصریح کرد: البته با اقداماتی که این واحدها در راستای حذف آلایندگی واحد صنعتی خود انجام دادند، توانستند از محیط زیست استان تاییدیه اخذ نمایند و دستور بازگشایی آنان پس از مدتی صادر شد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: به منظور برخورد با خودروهای دودزا و آلاینده در شهر مشهد، معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد درخواست کرده است که در راستای بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، گشت کنترل برخورد با خودروهای آلاینده و دودزا را با همکاری پلیس راهور و سازمان حفاظت محیط زیست اجرا نمایند که این خودروها در راستای تبصره یک ماده ۶ قانون هوای پاک توقیف خواهند شد.
صادقی در خصوص زمان اجرای این طرح افزود: به شهرداری و پلیس راهور اعلام شده ابتداً اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند و مهلتی داده شود تا کسانی که خودروهای آنان فاقد معاینه فنی است نسبت به اخذ معاینه فنی خودرو اقدام نمایند و پس از آن نسبت به اجرای طرح اقدام گردد که امیدواریم حداکثر تا پایان دی ماه این طرح در سطح شهر مشهد اجرایی و عملیاتی گردد.
وی با انتقاد صریح از عملکرد کمیسیون ماده ۵ راه و شهرسازی تصریح کرد: قانونگذار در ماده ۲۱ قانون هوای پاک اشاره کرده که در زمان تهیه طرح‌های جامع و تفصیلی شهرها باید توجه به مطالعات زیست محیطی صورت پذیرد، این در حالی است که به این موارد در کمیسیون ماده ۵ به صورت جدی مورد توجه قرار نگرفته و نتیجه این وضعیت تصویب برخی طرح‌ها از جمله واگذاری ۱۲ هکتار از پارک جنگلی طرق جهت ساخت هتل است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی در تشریح این موضوع گفت: طرح‌های گردشگری باید موافقت‌نامه اصولی را از سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری اخذ نمایند که برابر اعلام سازمان میراث فرهنگی استان این پروژه فاقد موافقت نامه اصولی است.
صادقی افزود: از سوی دیگر مقرر بوده که سرمایه‌گذار ۱۲ هکتار زمین جهت احداث فضای سبز در سطح شهر مشهد تملک و به کمیسیون ماده ۵ اعلام نماید که در این خصوص با شهرداری و اداره راه و شهرسازی مکاتبه شده و منتظر پاسخ این مراجع هستیم؛ چنانچه پاسخ منفی دریافت شود این پروژه باید در چارچوب قوانین و مقررات تا تعیین تکلیف مجدد موارد در کمیسیون ماده ۵، توسط دستگاه‌های مسئول متوقف شود.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.