روسیه در تدوین طرح فنی و اقتصادی ساخت نیروگاه‌های برق آبی «ملالاک» و «یوقاری پسکام» بر روی رودخانه «پسکام» در ازبکستان مشارکت می‌کند.

همکاری روسیه و ازبکستان در ساخت ۲ نیروگاه برق‌آبی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «نیکولای شولگین» رئیس شرکت «روس هیدرو» و «جمشید قوچ قاراف» معاون نخست وزیر، وزیر دارایی ازبکستان در «مسکو» در مورد گسترش همکاری‌های متقابل بین شرکت «روس هیدرو» و ازبکستان گفت‌وگو کردند.

طرفین در این دیدار چگونگی همکاری‌های متقابل و همچنین چشم انداز توسعه فعالیت مشترک در زمینه طراحی، ساخت نیروگاه‌های جدید و بازسازی نیروگاه‌های موجود در قلمرو ازبکستان را بررسی کردند.

طرفین همچنین در مورد ایجاد گروه کاری و تنظیم طرح  ساخت نیروگاه برق آبی «ملالاک» به ظرفیت ۲۴۰ مگاوات و نیروگاه برق آبی «یوقاری پسکام» به ظرفیت ۲۰۰ مگاوات یک قرارداد همکاری امضا کردند.

«نیکولای شولگین» رئیس شرکت «روس هیدرو» اظهار داشت: شرکت «روس هیدرو» یک سال است که با همکاران ازبک در تماس است و آماده اجرای طرح‌های متقابلا سودمند در زمینه کارهای علمی و طراحی نیروگاه‌ها و تاسیسات فنی آبی است.

در چارچوب اولین نشست همکاری‌های بین منطقه‌ای روسیه ازبکستان با حضور روسای جمهور کشورها بین شرکت «روس هیدرو» روسیه و «ازبک هیدروانرگو» در مورد گسترش همکاری‌های دوجانبه قراردادی امضا شد.

طرفین در پایان این گفت‌وگوها آمادگی خود را برای گسترش بیش از پیش همکاری‌های متقابل اعلام و در مورد گسترش فهرست طرح‌ها به توافق رسیدند.

هم اکنون در ازبکستان بیش از ۹۶۱ واحد شرکت مشترک از جمله ۸۱۰ شرکت مشترک و ۱۵۱ شرکت با ۱۰۰ درصد سرمایه‌گذاری‌های سرمایه‌گذاران روسیه فعالیت می‌کنند.

در ازبکستان نمایندگی ۶۴ شرکت روسیه به ثبت رسیده است.

مبادلات بازرگانی این ۲ کشور در سال ۲۰۱۷ میلادی در سطح ۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون دلار قرار گرفت.

روسیه استقلال ازبکستان را در تاریخ ۲۰ مارس سال ۱۹۹۲ میلادی به رسمیت شناخته و در همین روز بین این ۲ کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.