معاون توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش گفت: سربازمعلمانی که علاقه‌مند هستند در آموزش و پرورش استخدام شوند، در آزمون استخدامی این وزارتخانه شرکت کنند و در صورتی که نمره کتبی را کسب کنند، در بخش مصاحبه برای آنها امتیاز درنظر گرفته می‌شود.

سربازمعلمان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در واکنش به خواسته سرباز معلمان برای استخدام اظهار کرد: اینکه چرا سربازمعلمان را استخدام نمی‌کنیم، به این دلیل است که بنای ما بر استخدام نیست و آموزش و پرورش تعهدی برای استخدام سربازمعلمان ندارد. 

وی ادامه داد: خیلی از دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها از نیروهای امریه سرباز استفاده می‌کنند ولی تعهدی برای استخدام وجود ندارد و فرد بعد از پایان دوره از آن دستگاه، منفک می‌شود.

الهیار ترکمن با بیان اینکه آموزش و پرورش موظف است براساس ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه جذب نیرو داشته باشد، گفت: جذب در آموزش و پرورش صرفاً از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی است که یا افراد دارای دیپلم در کنکور شرکت می‌کنند و دوره دانشگاهی را در این دانشگاه‌ها را طی می‌کنند یا بر اساس ماده ۲۸، فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کرده و دوره یک‌ساله مهارت‌آموزی را طی می‌کنند؛ بر این اساس امکان جذب سربازمعلمان پس از پایان دوره تعهد خدمت نیست. 

وی در پاسخ به این پرسش که «چرا به‌رغم اینکه این افراد تجربه کسب می‌کنند اما از تجربه آنها استفاده نمی‌شود؟»، گفت: سربازمعلمانی که علاقه‌مند هستند در آموزش و پرورش استخدام شوند، در آزمون استخدامی این وزارتخانه شرکت کنند و اگر این افراد در آزمون کتبی حد نصاب نمره را کسب کنند، قطعاً در مصاحبه برای آنها امتیاز درنظر گرفته می‌شود. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.