یزد - آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی با بیان اینکه اگر وقف به صورت رسمی ثبت نشود ممکن است توسط وارثان به صورت کامل اجرایی نشود، گفت: مردم تمام موقوفات خود را به صورت رسمی ثبت کنند.

مردم تمام موقوفات خود را به صورت رسمی ثبت کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازدفترنماینده ولی فقیه دراستان، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان صبح امروز در دیدار با هیئت امنای امام‌زاده عبدالله(ع) بافق با اشاره به اینکه طرح‌های توسعه اماکن و بقاع متبرکه باید به گونه‌ای باشد که همه مردم بتوانند ازآن استفاده کنند اظهار داشت: در این چنین طرح‌هایی باید به همه لحاظ موضوع از جمله راحتی تردد بانوان و فضای زیارت و موارد مختلف دیگر توجه لازم شده باشد.

وی با بیان اینکه این اماکن دارای موقوفات بسیاری هستند افزود: باید نسبت به حفظ و احیای موقوفات توجه ویژه‌ای صورت گیرد و در انجام نیات واقفان هم امانت‌داری به صورت کامل انجام دهیم.

مردم استان یزد نسبت به وقف توجه ویژه‌ای دارند

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: خوشبختانه مردم در ایران به ویژه در استان یزد نسبت به وقف توجه ویژه‌ای دارند و موقوفات زیادی در زمینه‌های مختلف و با نیت‌های گوناگون داشته‌اند.

ناصری با تاکید بر اینکه تعداد موقوفات موجود بیشترازموقوفات ثبت شده گفت: برخی افراد هستند که به دلایل مختلف اقدام به ثبت موقوفه خود نمی‌کنند و به صورت شخصی اقدام به اداره این وقف خود می‌کنند.

امام جمعه یزد افزود: چنین موقوفاتی معمولا تا زمان حیات فرد به صورت کامل اداره می‌شود اما مشخص نیست که پس از مرگ واقف، وارثان به صورت کامل به نیت وقف عمل کنند یا خیر و همین موضوع سبب می‌شود که در برخی موارد دیگر این موقوفه در حالت وقف استفاده نشود.

وی تصریح کرد: بهتر است که همه افرادی که قصد انجام وقف دارند، موقوفه خود را ثبت کنند تا پس از مرگ آنها و تا همیشه به وقف نامه وی عمل شود همانطوری که الان موقوفات چندصد ساله در یزد در حال انجام است و به دلیل ثبت شدن کسی نمی‌تواند دخل و تصرفی در آن انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد وقف را یکی از بهترین اعمال دانست و گفت: وقف علاوه بر اینکه مشکلات بسیاری از جامعه اسلامی برطرف می‌کند، در دنیا و آخرت سبب خیرات و برکات بسیاری برای واقفان هم هست.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.