مشاور عالی وزیر نیرو گفت: اگر بتوانیم مشکل آب خراسان رضوی و شهر بزرگ مشهد را حل کنیم، کلید گشایش حل مساله آب کشور را بدست آورده‌ایم.

کلید گشایش مساله آب کشور در مشهد است/لازمه پیشرفت خراسان رضوی حل بحران‌آب است


 به گزارش قدس آنلاین،ستار محمودی مشاور عالی وزیر نیرو در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی فناوری‌های آب در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد با تاکید بر اهمیت مساله آب گفت: خراسان رضوی به عنوان یکی از استان‌های قطب علمی و پژوهشی، منابع انسانی، مدیریت و دانشگاهی به شمار می‌رود؛ با وجود تمام این مزایا در استان، با بسیاری از مشکلات روبه‌رو است.

وی با اشاره به اینکه اگر مشکل آب در خراسان حل نشود، نمی‌توانیم به هدف‌های والایی دست پیدا کنیم، تصریح کرد: لازمه پیشرفت خراسان رضوی حل بحران‌های آب است؛ از این رو، اگر مشکل آب در خراسان حل نشود، نمی‌توانیم به هدف‌های والایی دست پیدا کنیم.

مشاور عالی وزیر نیرو گفت: ۲۱ سال پیش با تفکر دانشگاهی و اجرایی کردن عملیات، احداث سد دوستی آغاز شد؛ احداث این سد با مخالفت‌های بسیاری همراه بود در حالی که باتوجه به وضعیت میزان بارش‌ها، این سد تامین کننده ۴۰ درصد آب شرب شهر مشهد است.

محمودی افزود: اگر بتوانیم مشکل آب خراسان رضوی و شهر بزرگ مشهد را حل کنیم، کلید گشایش حل مساله آب کشور را بدست آورده‌ایم. در این خصوص این مساله با همت مهندس مقدوری، دکتر رشیدیان و مدیریت اداره‌های آب استان و مشهد گام‌های مثبتی در راستای بهبود وضعیت آب برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه در خراسان رضوی اولویت آب شرب است، تصریح کرد: در زمان احداث سد دوستی یک طرح جسارت آمیزی بوده است و این در حالیست که افراد بسیاری با این طرح مخالف بوده‌اند. باتوجه به اینکه مشهد نمونه‌ای از یک کشور کوچک محسوب می‌شود، باید طرحی و فکر اساسی در خصوص مساله آب داشت.

مشاور عالی وزیر نیرو با بیان اینکه صنعت درکشور باید مورد بازنگری قرار گیرد، گفت: به عقیده من، با آگاهی کشاورزان، مردم و صنعتگران می‌توان به توفیقات بسیار خوبی دست یافت، صنعت درکشور باید مورد بازنگری قرار گیرد و توسعه پیدا کند.
 منبع:باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.