رئیس‌جمهور گفت: همیشه به همه وزرا و معاونین توصیه کردم که حداقل تعدادی از معاونین و مشاورین‌شان از خانم‌ها، جوانان و اقوام باشند.

روحانی: خانم‌ها، جوانان و اقوام را به‌عنوان معاون و مشاور به کار بگیرید

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور روز چهارشنبه و پس از رأی اعتماد هیئت دولت به عزیزالله شهبازی، انوشیروان محسنی‌بندپی و علیرضا آشناگر به ترتیب به عنوان استانداران استان‌های البرز، تهران و سمنان، گفت: یکی از مسئولیت‌های سنگین وزارت کشور بعد از اجرای قانون مربوط به بازنشستگان، تعیین استانداران جدید بود که این موضوع برای دولت و مردم ما بسیار مهم است.

وی، استانداران سراسر کشور را به تلاش مضاعف برای تسریع در پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای و سازندگی استان‌ها فرا خواند و تأکید کرد: استانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت و نظام، باید در راستای سیاست اعتدالی دولت، با اولویت شایسته‌گزینی از همه نیروهای متخصص و با استعداد با هر ایده و سلیقه‌ای، در پیشبرد فعالیت‌های اجرایی استان بهره بگیرند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه استاندار نماینده عالی دولت و نظام در یک استان است، اظهارداشت: مردم ما همه ایرانی، مسلمان، برادر و یار یکدیگر هستند، اما در عین حال یک سلسله مباحثی در استان‌ها  از جمله فعالیت جناح‌ها و احزاب مختلف، قومیت‌ها و مهاجرت‌ها وجود دارد که استاندار به عنوان رئیس شورای تأمین استان باید به آنها برای حفظ وحدت، توجه داشته باشد.

حجت‌الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: استاندار در رأس امور هر استان است و علت اینکه برای استاندار در دولت بحث و تصویب می‌کنیم و رأی می‌دهیم این است که همه دولت باید استاندار را یاری کنند، وگرنه فردی با پیشنهاد وزیر کشور و تأیید رئیس‌جمهور می‌تواند استاندار شود، همانند سفرا که وزیر خارجه پیشنهاد می‌دهد و رئیس‌جمهور تأیید می‌کند.

وی افزود: در ایران چون همه وزارتخانه‌ها باید استاندار را در پیشبرد فعالیت‌های استان حمایت و کمک کنند، انتخاب او با تصویب اعضای دولت انجام می‌گیرد و خوشبختانه معمولاً استاندارهای ما با رأی قاطع، اعتماد دولت را کسب می‌کنند. 

رئیس‌جمهور همچنین مطالبات جوانان و بانوان را مطالباتی به حق دانست و افزود: زنان جامعه ما قرن‌ها در تاریخ گذشته به همه حقوق‌شان به راحتی دست نیافتند و این درحالی است که از دیدگاه اسلامی، مسائل جنسیتی نمی‌تواند مبنایی برای شرافت انسانی یا فضایل انسانی یا قرب به خداوند باشد.

حجت‌الاسلام روحانی با تأکید بر اینکه در اسلام، مسئله جنسیتی به معنای شأن، مقام و فضیلت اصلاً مطرح نیست، خاطرنشان کرد: البته مردان و زنان ویژگی‌هایی از لحاظ خلقت جسمانی و روحانی دارند که برای خلقت ضروری بوده است.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه زنان در جامعه، افزود: یکی از قول‌هایی که در انتخابات روی آن تأکید کردم، مسئله جایگاه زنان در جامعه و حمایت دولت از خانم‌ها و استفاده از آنها در پُست‌های مدیریتی کشور بوده است.

رئیس‌جمهور، موضوع جوانان و توجه به این قشر را از دیگر وعده‌های خود به مردم عنوان کرد و گفت: استفاده از جوانان در مدیریت‌ها نیز جزو وعده‌های من بوده است و امروز می‌بینید که جوان‌های لایق ما در همه امور و در هر بخشی اعم از علمی، فناوری، صنعت وکشاورزی موفق هستند.

حجت‌الاسلام روحانی با تأکید بر اینکه در دولت در هر بخشی از مسئولیت‌های بالا که  از جوان‌ها استفاده شد، دیدیم که این کار درست بوده است و باید ادامه پیدا کند، تصریح کرد:  همیشه به همه وزرا و معاونین توصیه کردم که حداقل تعدادی از معاونین و مشاورین‌شان از خانم‌ها، جوانان و اقوام باشند که هر سه مورد تأکید من بوده است و الآن به استاندارهای محترم هم این تأکید را می‌کنم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه اکنون در مقطع تحریم هستیم و در مقطع تحریم به‌طور طبیعی مردم با مشکلاتی مواجه هستند، افزود: یک نوع جنگ اقتصادی و روانی است و نمی‌توانیم بگوییم شرایط عادی است، در این شرایط سخت همه باید با وحدت همدیگر را یاری کنیم، یکی از مسائل بسیار مهم این است که مردم برای دسترسی به کالاهای اساسی با دشواری مواجه نباشند و قیمت‌ها در بازار متعادل باشد تا به مردم اجحاف نشود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.