نماینده گناباد و بجستان گفت: روستا ها از نقش مهمی در توسعه کشور برخوردار هستند و در بودجه سال آینده باید تمرکز ویژه ای بر اشتغال در روستاها صورت بگیرد.

مجلس توجه ویژه ای به موضوع اشتغال روستایی در بودجه سال آینده خواهد داشت

حمید بنایی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت:   روستاهای کشور و از جمله روستاهای استان خراسان رضوی در حال حاضر با موضوع کم آبی ، اشتغال و مسکن مواجه هستند  که باید مسئولان در جهت رفع آنها تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه برای اشتغال زایی در روستاها مجلس نگاه ویژه و متمرکزی دارد،بیان داشت: بعد از چهل سال هنوز برخی روستاهای کشور از طریق تانکر آب رسانی می شوند که دولت باید در این زمینه اقدام جدی انجام دهد . برای موضوع اشتغال و کار آفرینی نیز  امسال بودجه مناسبی اختصاص پیدا کرد ، به طوری که برای  روستاهای خراسان رضوی امسال ۴۲۰میلیارد تومان اعتبار  اشتغال زایی در نظر گرفته شد که تاکنون بالغ بر ۶۰ درصد آن از این اعتبار تخصیص پیدا کرده است و روستاییانی که تقاضای  اشتغال داشته و طرح های خود را معرفی کرده بودند  به بانک های عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی شده اند. در این بین انتقادی به برخی بانک ها نیز وارد است که در همکاری با متقاضیان همکاری لازم را نداشته اند از این رو تقاضای ما این است که موضوع اشتغال روستایی را جدی بگیرند و موانع غیر ضروری در جهت ارائه تسهیلات به روستاییان را حذف کنند .
عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: بنیادمسکن نیز قرار بود هر ساله ۲۰۰ هزار مسکن روستایی را در حوزه بهسازی، نوسازی و ترمیم مسکن روستایی  در کشور مورد هدف خود قرار دهد که سال قبل تنها برای  ۸۰ هزار واحد تسهیلات پرداخت کرد و قول مساعد دادند که امسال این عقب افتادگی را جبران کنند و به عبارتی ۳۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی را تحت پوشش تسهیلات خود قرار دهند که به گزارش آمارهای انجام شده تاکنون نیز روند انجام آن از برنامه عقب می باشد .
بنایی در مورد انتخاب استاندار خراسان رضوی نیز اذعان داشت:طبق خبرهای غیر رسمی دولت قول داده است که استاندار خراسان رضوی را هفته آینده انتخاب کند و از طرفی در حال حاضر گزینه جدی دولت آقای رزم حسینی می باشد و افرادی چون سرپرست فعلی استانداری آقای میرزایی نیز مطرح می باشند. به هر حال انتظار ما این است که دولت هر چه زودتر استاندار را انتخاب کند تا او نیز معاونان خود را انتخاب کرده و استان از این حالت بلاتکلیفی خارج شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.