مدیر محیط زیست و توسعه پایدار شهری شهرداری مشهد گفت: بخش بزرگی از سفرهای غیرضروری با هوشمندسازی خدمات حذف می‌شود.

بخش بزرگی از سفرهای غیرضروری با هوشمندسازی خدمات حذف می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مهندس محمد پذیرا، مدیر محیط زیست و توسعه پایدار شهری شهرداری مشهد با تاکید بر اهمیت هوشمندسازی در کلان‌شهرها تاکید کرد: برای داشتن زندگی شهری سالم‌تر و پویاتر، استفاده از دانش ارتباطات و فناوری ارتباطات و در اختیار قرار دادن خدمات به صورت الکترونیک، امری ضروری است. امروزه جامعه جهانی به سرعت به سمت هوشمندسازی خدمات حرکت می کند. شهر مشهد نیز در چندسال اخیر با حرکت به سمت هوشمندسازی خدمات، بسترهای لازم در این خصوص را فراهم کرده است.

مهندس محمد پذیرا ضمن تاکید بر لزوم هوشمندسازی کلانشهرها در حوزه‌های مختلف گفت: توسعه کلان‌شهر مشهد و به تبع آن افزایش روز افزون جمعیت، مدیریت آن را روز به روز سخت‌تر کرده است. تعداد یک میلیون و دویست هزار خودرو در شهر مشهد وجود دارد که جابجایی آن مشکلات زیادی را به همراه داشته است. پاسخگویی به حجم گسترده نیازهای شهروندان از یک سو و دیجیتالی شدن زندگی کنونی از سوی دیگر، حرکت مدیریت شهری به سمت هوشمند سازی خدمات را امری اجتناب ناپذیر کرده است.
مدیر محیط زیست شهری مشهد با بیان لزوم کاهش مشکلات شهری و ترافیکی، ادامه داد: مسائل و مشکلات ناشی از خدمت رسانی به جمعیت زائر و مجاور در کلانشهر مشهد از جمله مشکلات ترافیکی و استفاده شهروندان از خودروهای شخصی جهت مراجعه به مراکز اداری و انجام کارهای شخصی، باعث آلودگی هوا و مشکلات عدیده زیست محیطی خواهد شد. در حال حاضر بسیاری از اطلاعات مربوط به خدمات شهری از جمله اطلاع از وضعیت کیفیت هوا در سطح مشهد به صورت نمایشگر آنلاین در ۵ نقطه از شهر در اختیار شهروندان قرار گرفته است. همچنین سنجش میزان آلودگی صوتی در شهر مشهد با ۵ دستگاه، سنجش آلودگی امواج الکترومغناطیسی با ۲ دستگاه و سنجش اشعه ماوراء بنفش با ۱۰ دستگاه، به صورت آنلاین اطلاعات لازم را در اختیار شهروندان قرار می‌دهد. بنابراین با استفاده از خدمات هوشمند، مراجعه مردم به مراکز اداری محدودتر و در نتیجه بخش بزرگی از سفرهای غیرضروری شهروندان حذف می‌گردد.
وی ادامه داد: هوشمندسازی خدمات باعث می‌شود شهروندان بسیاری از خدمات مورد نیاز خود را در منزل دریافت کرده و از مراجعه حضوری به مراکز ادارات و سازمان‌ها خودداری کنند که به مقدار قابل توجهی از حجم ترافیک و آلودگی‌های مربوط به آن کاسته می‌شود.
پذیرا درباره اقدامات انجام شده در زمینه هوشمندسازی گفت: شهر مشهد در دهه اخیر اقدامات خوبی انجام داده و بسترهای لازم جهت هوشمندسازی خدمات در عرصه‌های مختلف را اجرایی نموده است. یکی از مهمترین این اقدامات، تدوین طرح جامع شهر هوشمند مشهد است که سیاست گذاری‌های کلی شهر در زمینه هوشمندسازی را سمت وسو می‌بخشد.
وی افزود: در حال حاضر شهر مشهد یکی از شهرهای پیشرو کشور در زمینه خدمات الکترونیک است.
مدیر محیط زیست شهرداری مشهد در مورد برگزاری پربارتر هشتمین نمایشگاه شهر هوشمند پیشنهاد داد: در نمایشگاه امسال باید به سمت اجرایی شدن بهتر خدمات گام برداریم؛ یعنی از یک سو با واکاوی نقاط ضعف و تهدیدهایی که در خصوص هوشمندسازی خدمات وجود دارد و از سوی دیگر با توجه به واقعیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در این زمینه، راهکارهایی اجرایی و کاربردی جهت توسعه خدمات الکترونیک در شهر مشهد فراهم آوریم.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.