مدیر گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:خم شدن گردن هنگام کار کردن با تلفن همراه موجب آسیب به مهره‌های گردن و در نهایت درد در این ناحیه می‌شود.

استفاده مستمر از گوشی همراه دردهای گردنی را افزایش می‌دهد/برای سلامت عضلات و استخوان‌ها باید حداقل ۱۰ تا ۱۵دقیقه ورزش روزانه داشته باشیم
 
به گزارشقدس آنلاین ، حسینی مدیر گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: استفاده مستمر از گوشی تلفن همراه، موجب ایجاد درد‌های گردنی و ستون فقرات می‌شود چرا که افراد مدیریت زمان برای استفاده از فضای مجازی ندارند.

وی با اشاره به اینکه هنگام استفاده از شبکه‌های اجتماعی فرد سرش به سمت پایین خم می‌شود، تصریح کرد:این حرکت موجب آسیب به مهره‌های گردن و در نهایت درد در این ناحیه می‌شود.

مدیر گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برای سلامت عضلات و استخوان‌ها باید حداقل ۱۰تا ۱۵دقیقه ورزش روزانه داشته باشیم، گفت:در یکسری از مشاغل فرد ساعات طولانی باید پشت میز بنشیند که در این زمینه باید افراد نکات صحیح نشستن را رعایت کنند.

حسینی با بیان اینکه نحوه صحیح نشستن به نسبت امکاناتی که حین نشستن استفاده می‌شود، شرایط خاصی را می‌طلبد، افزود:ارتفاع میز و صندلی و قد فرد باید متناسب باشد و کف پا روی زمین باید قرار بگیرد و زانو‌ها نود درجه باشد.

وی با بیان اینکه پشت صندلی ۱۰درجه باید به سمت عقب شیب داشته باشد، تصریح کرد: صندلی باید با قوس‌های کمری منطبق باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه آرنج‌ها باید هنگام استفاده از کیبورد روی میز استراحت کند گفت: مانیتور‌ها باید روبروی چشم قرار بگیرد.

حسینی با بیان اینکه هیچ وقت نباید در یک موقعیت ثابت به مدت طولانی قرار گرفت، افزود: هر ۲۰دقیقه باید از حالت ثابت بودن خارج شد و یا یک تا دو دقیقه در اتاق قدم بزنید.

وی تصریح کرد:  برای بلند کردن اجسام نیز باید جسم به بدن نزدیک شود و بعد به کمک زانو بلند کنند تا فشار کمتری به کمر وارد شود.
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.