شریعتمداری گفت: مدیران باید در دیگ واقعیت را باز کنند و ببینند در جامعه چه خبر است و اگر مدیری این کار را نکرد، خودش کنار برود.

با مدیر پروازی نمی‌توان یک شرکت را مدیریت کرد

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم معارفه مدیرعامل جدید شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) که امروز (شنبه ۲۴ آذر ماه) برگزار شد، اظهار کرد: وزارت کار بزرگترین نهاد اجتماعی کشور است و این وزارتخانه ساختاری دارد که بخش‌های زیادی از مردم با آن در ارتباط هستند و این ارتباط از زمان قبل از تولد تا فوت افراد را شامل می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در وزارت کار صحبت از بیت المال نیست، بلکه حرف از حق‌الناس است و خدا هم آن را نمی‌بخشد.

شریعتمداری گفت: عده‌ای آمدند و کار کردند و آن را به عنوان امانت به ما سپردند و ما هم باید به درستی کار کنیم و اگر می‌گوییم باید کاری کنیم که سرمایه‌ها حفظ و افزایش پیدا کند، در وزارت کار با جدیت بیشتری باید این هدف را دنبال کنیم.

وی افزود: خوردن بیت المال سخت است و باید با اشد مجازات با افراد خاطی در این زمینه رفتار کرد، اما خوردن حق‌الناس سخت‌تر و مجازات آن سنگین‌تر است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در شستا دو شغله و چند شغله زیاد است که با ابلاغ بنده آمدند و استعفا دادند و با استعفای آن‌ها نیز موافقت شد و این شفافیت است.

شریعتمداری گفت: برخی از مدیران هم پروازی هستند و هفته‌ای یک روز به شرکت می‌روند و قدمی می‌زنند، اما باید توجه کرد که با مدیر پروازی نمی‌توان یک شرکت را مدیریت کرد.

وی گفت: روز تودیع آقای ربیعی بنده از سه مدیر ارشد شستا میزان سرمایه این مجموعه را سوال کردم که هر کدام سه عدد متفاوت گفتند و هر کدام به عددی که گفتند، شک داشتند و این شفافیت نیست و باید گردش مالی هر سال مشخص شود و عدد ثابتی باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در حال حاضر ۴۳ درصد اعضای مجوعه شستا کمتر از ۵۰ سال و ۷ درصد هم بالای ۶۰ سال سن دارند و برخی هم مشمول قانون منع به کار گیری بازنشستگان می‌شوند و ۱۵۳ شرکت از شستا هم مدیریتی و به صورت بنگاه‌داری کار می‌کنند و مابقی غیر مدیریتی کار می‌کنند.

شریعتمداری بیان کرد: طبق گزارش ارائه شده از سوی مدیران شستا در نخستین روز کاری بنده مشخص شد که بنگاه‌داری به معنی مدیریت در تاریکی است و باید شفافیت افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه سیستم BI برای شفافیت خوب است، به شرطی که درست عمل کند، افزود: ما صورت ظاهری از همه چیز داریم، به شرطی که باطن آن هم درست باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مدیران باید در دیگ واقعیت را باز کنند و ببینند در جامعه چه خبر است و واقعیت‌ها را درک کنند و اگر مدیری این کار را نکرد، خودش کنار برود، زیرا به خون شهدا خیانت کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.