علی نیازی گفت: با سرمایه‌گذار خارجی قرارداد بسته‌ایم که ۴۰ مگاوات برق از زباله تا سه سال آینده تولید شود.

 ۴۰ مگاوات برق تا سه سال آینده از زباله تولید خواهد شد

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین ،علی نیازی مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهر تهران در نخستین نشست خبری اجلاس فصلی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در پایتخت، گفت: در یک سال گذشته مجموعه شورای شهر و شهرداری تأکید زیاد بر مشارکت بخش خصوصی در اداره شهر داشته‌اند.

وی ادامه داد: بیش از دو سوم بودجه سالانه شهرداری تهران منابع نقد و یک سوم غیرنقد است و هزینه نگهداشت شهر نزدیک به دو سوم بودجه شهرداری است و برای توسعه شهر فقط منابع غیرنقد باقی می‌ماند. 

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهر تهران، گفت: راهکار مدیریت جدید شهرداری در هزینه نگهداشت شهر مشارکت بخش خصوصی است تا بتواند هزینه‌ها را کاهش دهد. به عنوان مثال نگهداری فضای سبز هزینه زیادی دارد و اگر بخش خصوصی مشارکت کند بخش عمده‌ای از هزینه‌ها کاهش می‌یابد. 

نیازی با اشاره به اینکه نمی‌توان توسعه شهر را حتی در بدترین وضعیت مالی متوقف کرد، گفت: باید تأسیسات شهری و زیرساخت‌ها به روز شود به عنوان مثال در حوزه حمل‌ونقل عمومی نیاز به سرمایه‌گذار داریم. 

وی با بیان اینکه برخی از پروژه‌های شهر متوقف شده‌اند، گفت: می‌توان با مشارکت بخش خصوصی بخش عمده‌ای از مشکلات را برطرف کرد. 

نیازی اضافه کرد: در سنوات گذشته پروژه‌های مشارکتی از جنس ساخت‌وساز بوده است در دوره جدید این میزان پروژه‌ها متفاوت است. 

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهر تهران از برگزاری نخستین اجلاس فرصت‌های سرمایه‌گذاری در تهران خبر داد و گفت: این اجلاس ۲۱ آذر در هتل استقلال برگزار می‌شود و تمرکز آن بر بحث حمل‌ونقل عمومی و پروژه‌های حوزه فرهنگی است.

به گفته نیازی، اجلاس به صورت مشترک توسط شهرداری، اتاق بازرگانی و کانون نهادهای سرمایه‌گذاری برگزار می‌شود.

وی همچنین در ادامه گفت: با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و تحریم‌ها باز هم پروژه‌های شهری یکی از جذاب‌ترین بخش‌ها برای سرمایه‌گذاران است.

نیازی ادامه داد: میانگین متوسط درآمد شهروندان تهرانی از بقیه شهرها بالاتر است و تهران شهر جذاب‌تری است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهر تهران در ادامه افزود: تا سقف ۳ هزار میلیارد تومان امسال به سازمان سرمایه‌گذاری اجازه داده شده که مشارکت بخش خصوصی را جلب کنند. تاکنون ۱۸۰۰ میلیارد تومان قرارداد با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بسته شده است.

وی همچنین در خصوص پروژه‌هایی که منعقد شده است، گفت: به عنوان مثال زباله‌ها سالیان سال است که در آرادکوه دفن می‌شوند بر اساس این دفن گاز متان متصاعد می‌شود و خطرات ایمنی و بحث‌های زیست محیطی ایجاد می‌کند با سرمایه‌گذار خارجی قرارداد بسته شده تا گاز متان را جمع‌آوری و برق تولید کنند و قرار است تا سه سال آینده ۴۰ مگاوات برق تولید شود.

نیازی همچنین از طراحی پروژه ماشین‌های اشتراکی مشابه تاکسی‌های اینترنتی بدون راننده خبر داد و گفت: این ماشین‌های کوچک آلودگی کمتری دارند، با اپلیکیشن در آنها باز و فرد می‌تواند تا مقصد رانندگی کند و سپس هزینه‌ را پرداخت کند. در این زمینه مطالعاتی صورت گرفته است.

وی همچنین در ادامه گفت: طرحی داریم که بهره‌برداری از خط ۶ مترو به بخش خصوصی واگذار شود، شهرداری تهران این خط را توسعه داده و بهره‌برداری را واگذار می‌کند البته فعلاً در حد طرح است و سرمایه‌گذاری جذب نشده است. 

به گفته نیازی شرکت بهره‌برداری مترو با توجه به تورم نیروی انسانی و شرایط فعلی که دارد یک شرکت زیان‌ده است می‌خواهیم یک خط را واگذار کنیم ببینیم چه شرایطی ایجاد می‌شود و بتوانیم این شرکت از حالت زیان‌ده خارج کنیم.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهر تهران همچنین از ساخت پلی بین پارک چیتگر و دریاچه خلیج‌فارس خبر داد و گفت: پروژه‌هایی هم برای پردازش نخاله‌های ساختمانی در نظر گرفته‌ایم. همچنین قرار است جایگاه سوخت کوچک در تهران راه‌اندازی کنیم.

نیازی گفت: توسعه فاز دوم بیمارستان آتیه با مشارکت بخش خصوصی در دست اجرا و همچنین ۴۰ پروژه در نخستین اجلاس ارائه می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.