معاون امور کتابخانه‌های آستان قدس رضوی گفت:نمایشگاه‌های پژوهش‌محور در کتابخانه‌های آستان‌ قدس‌ رضوی به مناسبت هفته پژوهش برپا می شوند.

آموزش شیوه‌های صحیح مطالعه، پژوهش کتابخانه‌ای وپایان‌نامه‌نویسی در آستان قدس

 به گزارش قدس آنلاین، حسین خسروی معاون امور کتابخانه‌های آستان قدس رضوی با اشاره به هفته پژوهش گفت: پژوهش یکی از اساسی‌ترین نیازها برای نیل به پیشرفت و توسعه همه‌جانبه یک کشور بوده و قدرت و استقلال هر کشور بر پژوهش و تولید علم استوار است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه گرامی‌داشت روز پژوهش هدف این نمایشگاه را ارج نهادن به مقام شامخ پژوهش‌گران، طرح مشکلات و چالش‌های پیش روی پژوهش، ارتقای سطح پژوهش و فناوری در بین مراجعان، معرفی منابع پژوهشی و آشنایی بیشتر مراجعان با موضوعاتی مانند شیوه‌های صحیح مطالعه، پژوهش کتابخانه‌ای، شیوه‌های پایان‌نامه‌نویسی و تقویت و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرد.

این مقام آستان قدس در باره برخی از این نمایشگاه‌ها گفت: نمایشگاه کتاب «از انشا تا نویسندگی» با نمایش بیش از صد عنوان کتاب در کتابخانه مسجد امام صادق (ع)، نمایشگاه کتاب «مهارت‌های پژوهش» در کتابخانه مسجد جوادالائمه (ع)، نمایشگاه کتاب و نرم‌افزار «پژوهش زیربنای توسعه» در کتابخانه آیت‌الله شیخ مجتبی قزوینی (ره)، نمایشگاه «مهارت نگارش و پژوهش» در کتابخانه زینبیه و نمایشگاه کتاب «ذهن آگاه» در کتابخانه امام رضا (ع) تربت حیدریه، از جمله نمایشگاه‌های کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌های سراسر کشور است.

خسروی با بیان اینکه این نمایشگاه‌ها تا پایان هفته پژوهش در کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در معرض دید علاقه مندان قرار دارند، افزود: دیگر کتابخانه‌های وابسته در مشهد و شهرستان‌ها نیز با برپایی نمایشگاه و دیگر فعالیت‌های فرهنگی، میزبان هفته پژوهش و فناوری بوده‌اند.

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به منظور گسترش فرهنگ پژوهش در جامعه و ارج نهادن به مقام شامخ پژوهش‌گران، ۲۵ آذر ماه از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور «روز پژوهش» نام‌گذاری شد و هفته پژوهش از ۲۴ تا ۲۹ آذر ماه هر سال است.
 منبع: باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.