معاون اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ۸۶ بقعه متبرکه خراسان رضوی در راستای استفاده از انرژی های تجدید پذیر در دستور کار قرار دارد.

احداث نیروگاه های خورشیدی در ۸۶ بقعه متبرکه خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین ، مرتضی حقیقی  اظهار کرد: تولید انرژی‌های تجدیدپذیر و احداث نیروگاه‌های خورشیدی پروژه ای است که در برخی بقاع متبرکه امامزادگان کلید خورده و روند رو به رشدی را نیز به لحاظ کمی و کیفی دارد.

وی افزود: در این راستا روند فعالیت نیروگاه خورشیدی در بقعه متبرکه خواجه اباصلت(ره) مشهد در جریان است و این امر به دلیل اهمیت مسائل زیست محیطی و استفاده از انرژی پاک و ارزان خورشیدی صورت گرفته و در حال حاضر هشت پروژه دیگر در دست اجرا ، ۸۶ بقعه امکان سنجی شده‌ و طی امسال و سال آینده کار احداث آنها آغاز می‌شود.

معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد:دو نیروگاه ۵۰ و ۷۰ کیلوواتی در بقعه متبرکه امامزاده یحیی بن زید(ع) میامی، یک نیروگاه در حسینیه‌ بجستان، دو نیروگاه در موقوفه عبدالله رضوی و دو نیروگاه نیز در بقاع متبرکه امامزادگان قوچان در حال اجرایی شدن است.

وی گفت:آغاز به کار پروژه در آستان امامزاده اباصلت(ره) مربوط به سال گذشته است و ظرف سه ماه ابتدایی برق هشت کیلو واتی به کمک خیرین تولید شد که پنج کیلو وات آن در اختیار نیروگاه و سه کیلو وات نیز برای مصرف داخلی آستان مقدس استفاده می‌شود.

حقیقی تصریح کرد:این بقعه دارای طرح توسعه است، در راستای رفاه حال زائران و مسافران از هزینه‌های تولید برق برای طرح توسعه بقعه متبرکه اباصلت(ره) استفاده می شود.

معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تاکید کرد:پایه‌های سلول‌های خورشیدی وارداتی است و نوسانات نرخ ارز عاملی برای بروز مشکل شده است و برای ایجاد یک نیروگاه حداقلی بین ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان هزینه لازم است.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.