خراسان شمالی- نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار خراسان شمالی در ۷۵ غرفه و با دستاوردهای ۳۵ دستگاه اجرایی، مرکز علمی و تحقیقاتی به مدت ۵ روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ در دانشگاه پیام نور بجنورد برای حضور علاقمندان دایر است.

نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار در خراسان شمالی افتتاح شد
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار با حضور محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی در دانشگاه پیام نور بجنورد افتتاح شد.
محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی در این افتتاحیه گفت: طرح های پژوهشی استان به دانشگاه ها واگذار شود و دانشگاهیان خراسان شمالی نقشه راه کاربری شدن پژوهش ها را ارائه دهند.
وی افزود: جلسات اجرایی مشترک بین بخش خصوصی ودانشگاه برای تقویت ارتباط علم و صنعت برگزار می کنیم.
وی ادامه داد: علم، صنعت و بخش اجرا باید در کنار هم قرار بگیرند تا اقتصادی علم محور بر پایه تحقیقات و پژوهش داشته باشیم.
رییس ستاد هفته پژوهش و فناوری خراسان شمالی خواستار آن شد تا بودجه های تحقیقاتی استان برای حل چند مسئله اولویت دار مردم به شکل متمرکز تخصیص یابد تا از فعالیت های پژوهشی پراکنده و کم اثر اجتناب شود.
شجاعی گفت: اعتبارات محدودی را که در کشور به حوزه پژوهش تخصیص داده می شود، باید به سمت تحقیقات کاربدی سوق دهیم.
این مقام ارشد استان شاخص های توسعه جوامع را میزان بودجه تحقیقاتی آن ها عنوان کرد و اظهار داشت: سهم پژوهش از تولید ناخالص داخلی کشورها نشان دهنده میزان پژوهش محور بودن مدیریت های اجرایی است.
وی ادامه داد: در دو یا سه دهه اخیر گام های خوبی برای توسعه اقدامات پژوهشی انجام شده است.
استاندار خراسان شمالی ادامه داد: در مقایسه با دهه ۷۰، که پژوهش ها جایگاه مناسبی نداشت، همه ی توجه ها به تحقیق و پژوهش بیشتر شده اما هنوز فاصله زیادی با کشورهای رشد یافته داریم که باید در این زمینه تلاش هی زیادی صورت گیرد.
دکتر احمد محقر رییس دانشگاه بجنورد و جانشین ستاد هفته پژوهش خراسان شمالی نیز در این مراسم با بیان اینکه برنامه های هفته پژوهش با شعار " پژوهش هوشمند، فناوری ارزش آفرین در خدمات تولید ملی" پیگیری می شود گفت: هدف ترویج فرهنگ پزوهش و ارتقای جایگاه آن است.
وی افزود در آیین اختتامیه از برگزیدگان جشنواره دانشجویی و دانش اموزی که از برنامه های هفته پژوهش هستند، تجلیل خواهد شد.
در پایان، مدیر کل ارتباطات، فناوری اطلاعات استان به همراه استاندار خراسان شمالی و دیگر مسئولین استان از غرفه های این نمایشگاه بازدید کردند.
نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار خراسان شمالی در ۷۵ غرفه و با دستاوردهای ۳۵ دستگاه اجرایی، مرکز علمی و تحقیقاتی به مدت ۵ روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ در دانشگاه پیام نور بجنورد برای حضور علاقمندان دایر است.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.