آیین اختتامیه بیست‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان و خانواده‌های ناجا با معرفی برگزیدگانش در مشهد مقدس برگزار شد.

آسیب‌های اجتماعی و انواع جرایم در پناه انس با قرآن کاهش می‌یابد

به گزارش خبرنگار ما، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در این مراسم که در تالار قدس آستان قدس‌رضوی برگزار شد؛ اظهار کرد: باید به قرآن پناه ببریم و توسل به قرآن داشته باشیم چرا که رمز موفقیت ما پیروی از قرآن است.

سردار حسین اشتری خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای موجود در تجزیه و تحلیل مراکز تحقیقاتی و پژوهشی نیروی انتظامی در زمینه بررسی ابعاد مختلف جرم شناسی و آسیب شناسی‌های اجتماعی، خانواده‌هایی که انس با قرآن داشته‌اند خطاهایشان کمتر و موفقیت‌های آنان بیشتر بوده است.

وی با تشکر از اقدامات گسترده نیروی‌انتظامی در زمینه موضوعات قرآنی گفت: این که بیش از ۷۰ هزار حافظ از یک جزء تا کل قرآن را در ناجا داریم نشان از عزم جدی و اهتمام و تلاش بی‌وقفه سازمان عقیدتی سیاسی و تعهد کارکنان پلیس و خانواده‌های انقلابی آن‌هاست و باید حرکت در این مسیر را به سرعت ادامه بدهیم.

وی افزود: امروز نیروی انتظامی در اقصی نقاط کشور حضور دارد و مأموریت‌های متنوعی انجام می‌دهد که به همین واسطه آسیب‌پذیری به علت پراکندگی و تنوع مأموریت‌ها زیاد است؛ اگر می‌خواهیم در مأموریت‌های خود موفق باشیم و آسیب نبینیم باید روحیه ایمانی، مسلمانی، انقلابی و جهادی خود را افزایش بدهیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در آیین اختتامیه مسابقات سراسری قرآن‌کریم ناجا نیز گفت: پلیس، نگهبان واقعی قرآن و پاسدار جامعه قرآنی است و باید تمسک به قرآن کریم به عنوان ثقل اکبر و تمسک به اهل بیت(ع) به عنوان ثقل کبیر را هر چه بیشتر از پیش سرلوحه نیت‌های خالصانه و کار و مأموریت‌های خود قرار دهد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا ادیانی افزود: برگزاری مسابقات سراسری قرآنی کارکنان و خانواده‌های انقلابی و ولایی آن‌ها در کنار بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج آقا علی بن موسی الرضا(ع) توفیق بزرگی است تا متعهد باشیم و به خاطر بسپاریم که باید قدر حضور در این مکان مقدس و مسابقات معنوی و بزرگ را بیشتر بدانیم و اهتمام جدی در توسعه روحیه قرآنی و ایمانی کارکنان ناجا داشته باشیم.

گفتنی است در ابتدای آیین اختتامیه بیست و سومین مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان ناجا، سردار شعبانی، معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی کشور گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های گسترده در این دوره از مسابقات ارائه کرد و گفت: ۱۲ هزار نفر در مسابقات استانی در هشت منطقه کشوری حضور داشتند که ۸۰۰ نفر در رشته‌های گوناگون شرکت کردند.

در مسابقات سراسری کارکنان انتظامی و خانواده‌های آن‌ها، ۷۰۰ نفر حائز شرایط حضور شدند و ۵۲۵ نفر نیز اعلام آمادگی کردند که ۴۶۰ نفر با حضور ۳۶ داور در رشته‌های مختلف به رقابت پرداختند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.