مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: ۷۴ درصد حوادث ناشی از کار در کارگاه‌های شخصی فاقد ساختار سازمانی رخ می دهد.

۷۴ درصد حوادث ناشی از کار در کارگاه‌های شخصی فاقد ساختار سازمانی رخ می‌دهد/ درخراسان رضوی فقط ۵۸ نفر بازرس کار فعالیت دارند

به گزارش قدس آنلاین، محمد سنجری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: رسالت و وظیفه بازرسان کار در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسیار خطیر و ارزشمند است.

وی به بحث صیانت از نیروی کار و رسالت اخلاقی و انسانی بازرسان کار اشاره و بیان کرد: باید بتوانیم ضمن انتقال تجربیات به نیروی نسل جوان از فرصت پیش رو در جهت کاهش حوادث ناشی از کار به درستی استفاده کنیم.

سنجری ادامه داد: در مجموع در استان ۵۸ نفر بازرس کار داریم که فنی‌ترین و متخصص‌ترین نیروها هستند و از توان و نیروی کارشناسی بسیار بالایی برخوردارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی بیان کرد: در راستای اقدامات پیشگیرانه و نهادینه سازی فرهنگ ایمنی در جامعه کار و تولید استان قطعاً نقش بازرسان کار در افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌های مادی و معنوی ناشی از حوادث شغلی چشمگیر و اثرگذار است، به همین جهت برگزاری دوره های آموزشی تخصصی، تامین ابزار و تجهیزات بازرسی می تواند در این زمینه بسیار تاثیر گذار باشد.

وی تصریح کرد : در شش ماهه اول سال جاری ۱۴ هزار بازرسی انجام شده و مجموعا ۵۱۸ حادثه ناشی از کار رخ داده که ۱۷ درصد کاهش نسبت به دوره مشابهه سال گذشته داشته و متاسفانه ۲۹نفر فوتی داشته ایم.

سنجری همچنین افزود: ۷۴ درصد حوادث در کارگاه‌های فردی و شخصی که فاقد ساختار سازمانی و بیش از ۷۰ درصد نیز بر اثر عدم نظارت و سهل انگاری رخ داده است.

وی رعایت ایمنی و بهداشت کار را سرمایگذاری واحدها عنوان کرد و گفت در حال حاضر ۴ درصد ارزش تولید ناخالص داخلی خسارت وارده ناشی از کار می‌شود که در صورت رعایت حداقلی طرفین شاهد کاهش چشمگیر این هزینه گزاف تحمیل شده بر جامعه خواهیم بود.
منبع:ایلنا
انتهای پیام/


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.