تعداد مجتمعهای خدمات رفاهی بین راهی در جاده های خراسان رضوی کمتر از میانگین کشوری است.

کمبود مجتمع های بین راهی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: در حالی که به ازای هر ۱۸۵ کیلومتر جاده در خراسان رضوی یک مجتمع خدمات رفاهی وجود دارد میانگین این تعداد در کشور به ازای هر ۱۲۱ کیلومتر جاده یک مجتمع است.

فریده کرمانی ن‌ژاد افزود: هم اکنون ۳۵ مجتمع خدمات رفاهی در جاده های اصلی استان وجود دارد و این ویژگی، خراسان رضوی را در رتبه چهارم کشور از نظر تعداد مجتمع های خدمات رفاهی فعال قرار داده است.

وی با اشاره به افتتاح و بهره برداری ۲ مجتمع دیگر تا پایان امسال گفت: ۲۳ مجتمع خدمات رفاهی در حال ساخت نیز در این استان وجود دارد که در صورت بهره برداری از آنها به طور میانگین در هر ۱۰۰ کیلومتر جاده یک مجتمع خواهیم داشت.

کرمانی نژاد افزود: با ۴۸ فقره موافقت اصولی برای ساخت این مجتمع ها، رتبه دوم صدور موافقت اصولی در کشور به استان خراسان رضوی اختصاص دارد که در صورت به نتیجه رسیدن جذب سرمایه گذاران در احداث این مجتمع ها به طور متوسط در هر ۵۵ کیلومتر یک مجتمع خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: برای حمایت از سرمایه گذاران و تسهیل در اخذ مجوزهای لازم، این اداره کل رایزنی و پیگیریهای بسیار در راستای حذف یا تعدیل فرایندهای اداری زمانبر به ویژه فرآیند کارگروه زیربنایی و شهرسازی استان انجام داده است که تاکنون این موضوع برای احداث مجتمع خدمات رفاهی در ۴۴ نقطه از جاده های استان قطعی شده و تلاش بر این است که این امر به تمام سرمایه گذاران مجتمع های خدماتی رفاهی تسری یابد.

خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر راه دارد که ۶ هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن بین شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر راه روستایی است.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.