۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
کد خبر: 634818

مهدی میراشرفی با تاکید بر اینکه درآمد ۲۶ هزار میلیارد تومانی کمرگ برای سال آینده غیرکارشناسی است و باید تعدیل شود، گفت: در ۸ ماهه امسال، ۱۴ هزار میلیارد تومان حقوق ورودی و ۷ هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده وصول شده است.

واردات ۱۵ درصد کاهش یافت

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک به وضعیت درآمدهای گمرک در لایحه بودجه سال ۹۸ اشاره کرد و افزود: آنچه در قانون بودجه امسال مصوب شده ۲۹ هزار میلیارد تومان است اما برای سال آینده ۲۶ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شد، برای امسال تکلیف سنگینی برعهده گمرک گذاشته شد و این درآمدها از ۲۳ هزار میلیارد تومان با افزایش ۶ هزار میلیارد تومانی به ۲۹ هزار میلیارد تومان رسید که بخشی از این افزایش مربوط به حقوق ورودی خودروها است بنابراین با توقف واردات خودرو درآمدها این بخش محقق نخواهد شد.

* کاهش ۱۵ درصدی واردات

میراشرفی به دیگر ابعاد وضعیت درآمدهای گمرک پرداخت و عنوان کرد: در حال حاضر با کاهش ۱۵ درصدی واردات روبرو هستیم که شاید برای صنایع و واحدهای تولیدی خوب نباشد اما برای کل کشور خوب است که واردات را محدود کرده و باید به سمت داخلی‌سازی برویم. از طرفی صادرات با رشد همراه است.

رئیس کل گمرک خاطرنشان کرد: اگر سال آینده نیز واردات همین‌گونه باشد پیش‌بینی می‌شود که درآمد های مفروض در لایحه بودجه به طور کامل محقق نشود. 

میراشرفی یادآور شد: همچنین ۱۳۳۹ قلم کالای مصرفی ممنوع شده از ماخذ بالایی برخوردار هستند که با احتساب آنها درآمدهای گمرک تعیین شده است. معتقدیم درآمد ۲۶ هزار میلیارد تومانی برای سال آینده غیرکارشناسی است که باید تعدیل شود. 

* وصولی ۸ ماهه گمرک چقدر است؟

رئیس کل گمرک در رابطه با میزان درآمدهای وصول شده در ۸ ماهه امسال بیان داشت: در این مدت حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان با ضمانت‌نامه‌ها وصولی وجود داشته و همچنین ۷ هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده اخذ شده است. ۱۱۰۰ میلیارد تومان نیز از محل حقوق ورودی خودرو دریافت شد. 

میراشرفی با تاکید بر اینکه به دنبال افزایش درآمدهای گمرک از محل شفافیت واردات هستیم، اظهار داشت: در حال حاضر تجارت خارجی با محدودیت و پیچیدگی‌هایی همراه است که عارضه آن غیرشفافیت بوده و فساد و تخلف را به همراه دارد. 

وی تاکید کرد: در شرایط تحریمی نمی‌توان اطلاعات خرید کالاهای وارداتی را از سیستم بانکی بین‌المللی دریافت کرد و از جایی که کالا در دسترس خودمان است اطلاعات را اخذ می‌کنیم. همچنین در کنار آن استفاده از تجهیزات و امکانات مانند ایکسری و RFID می‌تواند به تسهیل در امور تجارت خارجی و شفافیت کمک کند. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.