نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس شکایت های مردم، وزیر صنعت و خودروسازان به این کمیسیون احضار شدند.

وزیر صنعت و خودروسازان به کمیسیون اصل نود فراخوانده شدند/ مردم شکایت های خود از خودروسازان را به کمیسیون ارسال کنند

محمد رضا امیر حسنخانی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: بر اساس شکایت هایی که مردم از خودروسازان به کمیسیون اصل نود مجلس ارسال کرده بودند ، وزیر صنعت و خودروسازان به این کمیسیون فراخوانده شدند.
وی تصریح کرد: در جلسه ای که امروزبعدظهر  با حضور وزیر صنعت، معاونان وی و خودروسازان در این کمیسیون برگزار شد ، موضوع تعلل در تولید و عرضه خودرو به مشتریان  و افزایش قیمت خودرو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
امیر حسنخانی با بیان اینکه  خودروسازان ادعا دارند که با گرانی که در افزایش نرخ ارز صورت گرفته است تولید خودرو برای انها صرفه اقتصادی ندارد ، افزود: در این جلسه اعضای کمیسیون نیز از انها سوال کردند که اگر تولید خودرو با این وضعیت برای آنها صرفه اقتصادی نداشت چرا خودروسازان اقدام به پیش فروش خودرو  و دریافت وجه از مردم کرده و بدهی های خود را پرداخت کردند،  در حالی که اگر مردم نیز در ان زمان اقدام به ثبت نام  در پیش فروش خودرو نمی کردند می توانستند در همان وضعیت گرانی ارز ، در موضوع دیگری سرمایه گذاری کنند.
وی اظهار داشت:  از طرفی سوال دیگر کمیسیون از آنها این بود که چطور است که در حالت پیش فروش فوری و قیمت گذاری زیر ۵ درصد قیمت بازار ،  تولید خودرو برای آنها صرفه اقتصادی داشته و توانایی تولید دارند اما  در حالت پیش فروش این صرفه اقتصادی وجود ندارد.
امیر حسنخانی ادامه داد: پیشنهاد کمیسیون این است که اگر افزایش قیمتی در خودروها از سوی خودروسازان می خواهد صورت بگیرد در خودروهای لوکس باشد و قیمت خودروهایی که اغلب توسط اقشار آسیب پذیر مورد استفاده قرار می گیرد تغییری صورت نگیرد.
وی با بیان اینکه جلسات کمیسیون برای بررسی این موضوع ادامه خواهد داشت، افزود: از تمام مشتریان که به هرنحوی از خودروسازان شکایتی دارند تقاضا داریم که شکایت خود را به این کمیسیون ارسال کنند تا در جلسات بعدی مورد بررسی و بحث قرار بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.