مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوای کلانشهر مشهد امروز ۲۶ آذر در آستانه وضعیت هشدار قرار دارد.

کیفیت هوای مشهد در آستانه وضعیت هشدار است


به گزارش قدس آنلاین، تورج همتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: میانگین کنونی شاخص کیفیت هوای مشهد ۹۲ ای. کیو. آی است اما در صورت افزایش حجم آلاینده ها طی ساعات آینده آلوده خواهد شد.
وی ادامه داد: هم اکنون کیفیت هوا در ایستگاههای سنجش خاقانی با ۱۲۶، چمن با ۱۲۵، خیام شمالی با ۱۲۴، شهید مفتح با ۱۰۴ و شهید کریمی با ۱۰۱ ای. کیو. آی در وضعیت هشدار بوده و آلوده است. در صورت افزایش تخلیه آلاینده ها در هوای تنفسی مشهد کیفیت هوا در ایستگاههای لشگر، سمزقند، سرافرازان و شهر نیز طی ساعات آینده آلوده خواهد شد.
او تاکید کرد: بهره گیری از ناوگان حمل و نقل عمومی و کاهش استفاده از خودروهای شخصی در جلوگیری از افزایش حجم آلاینده ها در هوای مشهد موثر است.
طی هشت ماه گذشته شهروندان مشهدی ۲۸ روز هوای پاک، ۱۸۷ روز هوای سالم، ۲۸ روز هوای ناسالم برای گروههای حساس و سه روز هوای ناسالم را برای همه گروهها در این شهر پشت سر گذاشته اند.
قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا در کمتر از ۵۰ ای. کیو. آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۰ تا ۱۰۰ در وضعیت سالم است.
شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای. کیو. آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان است و اعداد بین ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای. کیو. آی حالت هشدار و آلوده برای همه سنین محسوب می شود.
وضعیت هوا با ای. کیو. آی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ در حالت اضطرار و بیشتر از ۳۰۰ نیز در حالت بحرانی قرار می گیرد.

منبع:ایرنا
انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.