خراسان شمالی- حمید فخرانی جزئیات دستگیری شکارچیان متخلف در ارتفاعات بین بلقان و روستای هشت مرخ در شیروان را تشریح کرد.

شکارچیان غیرمجاز نقره داغ شدند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی، حمید فخرانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شیروان گفت: طی گشت و کنترل مناطق آزاد شهرستان جهت جلوگیری از تخلفات شکار و صید دو نفر شکارچی غیر مجاز دستگیر شدند.

وی افزود: سه نفر شکارچی غیر مجاز که در ارتفاعات بین بلقان و روستای هشت مرخ اقدام به شکار یک راس گراز و دو قطعه کبک نموده بودند پس از مشاهده خودوری محیط زیست با یک دستگاه پاترول اقدام به فرار و پرتاب کردن قطعات لاشه گراز از داخل خودرو می نمود که پس از تعقیب و گریز در ارتفاعات روستای بلقان علیا از خودور پیاده اقدام به فرار نمودند که پس از شناسایی مالک خودرو، دو نفر از شکارچیان دستگیر و به همراه خودوری توقیفی به پاسگاه انتظامی روستای گلیان هدایت شدند.

فخرانی گفت: از شکارچیان تعداد ۴ دست و پای گراز- دو قطعه کبک-یک اسلحه تک لول جوازدار-چهار عدد فشنگ ساچمه زنی و سایر ادوات شکار و صید کشف شد و متخلفین پس از تنظم صورت جلسات مربوطه جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

فخرانی در ادامه از عموم مردم علاقمند به حفظ محیط زیست بخصوص شکارچیان که اقدام کسب پروانه شکار پرنده استانی نموده اند تقاضا می شود در صورت مشاهده هر گونه شکار و صید غیر مجاز، تخریب و آلودگی محیط زیست، آتش سوزی، قطع اشجار و ... مراتب را با ادارات محیط زیست و پاسگاههای محیط بانی اطلاع دهند.

دستگیری متخلفین غیربومی شکار غیرمجاز یک راس قوچ وحشی

رضا حبیبی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست اسفراین گفت:  محیط بانان منطقه حفاظت شده «سالوک» حین گشت و کنترل و دوربین کشی منطقه متوجه حضور سه نفر شکارچی به همراه دو قبضه سلاح شدند.

وی افزود:  پس از دستور ایست و تعقیب و گریز، علیرغم مقاومت متهمین در منطقه حفاظت شده سالوک(دره زاری) دستگیر شدند و از آنان دو قبضه سلاح غیرمجاز شامل یک قبضه سلاح غیرمجاز کلاش جنگی ۱۱ تیر و یک قبضه سلاح دو لول غیرمجاز، ۷ عدد فشنگ چهارپاره و ۶ عدد تیر فشنگ جنگی، دوربین چشمی و سایر ادوات شکاروصید کشف و ضبط شد.

حبیبی اظهار داشت: در طی کمتر از دو هفته گذشته این متخلفین چهارمین گروه شکارچیان غیربومی در منطقه سالوک هستند که با تلاش محیط بانان دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی افزود: متخلفین علاوه بر جزای کیفری، باید مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال نیز بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک راس قوچ وحشی پرداخت کنند.

شکارچیان متخلف در ارتفاعات شاه جهان در دام قانون گرفتار شدند

جعفر علیپور فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی از دستگیری ۳ نفر شکارچی متخلف که اقدام به شکار در ارتفاعات شاه جهان حوزه شهرستان فاروج کرده بودند، خبر داد.

وی گفت: طی گشت زنی نیروهای یگان حفاظت اداره کل و محیط بانان شهرستان فاروج در ارتفاعات شاه جهان، ۳نفر شکارچی متخلف به همراه ۳ قبضه اسلحه شامل یک قبضه اسلحه گلوله زنی غیر مجاز،یک قبضه اسلحه دولول و یک قبضه اسلحه تک لول در حین اقدام به شکار گونه حمایت و حفاظت شده قوچ وحشی دستگیر شدند.

وی افزود: اسلحه های مکشوفه به همراه مقادیری فشنگ و مهمات دست ساز کشف و ضبط شده و متهمین به مراجع قضایی معرفی شدند.

لازم به ذکر است: طبق ماده ۱۵ قانون شکار و صید،شروع به شکار جانوران وحشی برخلاف مقرارات این قانون بوده و قابل تعقیب و مجازات است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.