رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: یکی از مشکلات جدی جامعه در بحث جمع‌آوری معتادان متجاهر، کمبود ظرفیت مکانی و همچنین فرآیند بازپروری آنان است.

سردار رحیمی: کمبود ظرفیت مکانی و فرآیند بازپروری معضل جامعه در جمع‌آوری معتادان است

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ طی بازدیدی از مرکز نگهداری و بازپروری معتادان متجاهر کهریزک اظهار کرد: هدف اصلی از بازپروری معتادان متجاهر، بازگرداندن آن‌ها به جامعه و کانون خانواده است.

سردار رحیمی ضمن تأکید بر تلاش پلیس پایتخت در جمع‌آوری معتادان متجاهر، گفت: یکی از مشکلات جدی جامعه در بحث جمع‌آوری معتادان متجاهر، کمبود ظرفیت مکانی و همچنین فرآیند بازپروری آنان است.

وی افزود: اینکه یک معتاد را سه ماه در یک مرکز بازپروری نگهداشته و سپس در جامعه رها کنیم، از آن نظر که در این مدت در حد خیلی محدود سم زدایی صورت می‌گیرد، مناسب نیست، بلکه باید ترک اعتیاد از منظر روانی و جسمی توأمان صورت گیرد.

رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به تلاش کارکنان بهزیستی در این خصوص، گفت: در نظر داریم یک حرکت جدیدی را در رابطه با بازپروری و کاهش زمینه تقاضا که طبیعا زمینه ساز کاهش عرضه هم خواهد بود را در کشور و خصوصا در پایتخت ایجاد کنیم، اما در این میان باید به فرآیند بازپروری اهمیت بیشتری بدهیم.

وی با تأکید بر اینکه معتادان بخشی از جامعه هستند و باید برای اصلاح وضعیت زندگی آن‌ها تلاش کرد، افزود: در این خصوص باید اقدامات عملیاتی گسترده صورت گیرد و این امر در راستای تکمیل تلاش‌ها و خدمات بسیار ارزشمند کارکنان بهزیستی است، اما برای جلب رضایت شهروندان باید بیش از این تلاش کرد.

بازدید رئیس پلیس پایتخت از مرکز نگهداری و بازپروری معتادان متجاهر کهریزک

رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به این مطلب که برای جمع آوری معتادان متجاهر از معابر و خیابان‌های شهر تهران باید فکری جدید داشت، تصریح کرد: فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با کمک بهزیستی و با محوریت ستاد مبارزه با مواد مخدر، در تلاش است که اقدامی نو و جدید را در این زمینه رقم زند.

وی با اشاره به تغییر کاربری مرکز کهریزک به محل بازپروری و نگهداری معتادان متجاهر و بی‌خانمان، گفت: این مرکز پیش از این کاربری دیگری داشته که امروز از این ظرفیت برای کاهش یکی از پدیده‌های ناهنجار جامعه استفاده می‌کنیم.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه مقدمات اولیه و تشریفات اداری تغییر کاربری این مرکز انجام شده است، گفت: این مرکز با هدف کاهش مصرف موادمخدر و ترک اعتیاد معتادان متجاهر راه‌اندازی مجدد شده و امید است بتوانیم به کسانی که گرفتار موادمخدر و افیونی شدند و مشکلاتی را برای خود، خانواده و جامعه ایجاد کرده‌اند را در این مرکز، درمان و به جامعه و بازار کار بازگردانیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.