البرز- مجمع خیران کارآفرین و اشتغال استان البرز در حالی برگزار شد که نماینده عالی دولت از تشکیل کمیته ای ویژه برای بررسی مسکن محرومان خبرداد و رییس کمیته امداد امام خمینی نیز از جایگاه نخست البرز در حوزه کمک خیران سخن به میان آورد.

تشکیل کمیته ویژه برای مسکن محرومان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اولین نشست مجمع خیران کارآفرین و اشتغال استان البرز صبح امروز دوشنبه با حضور رییس کمیته امداد امام خمینی (ره)، استاندار البرز و جمعی از خیران حوزه کارآفرینی برگزار شد.

استاندار البرز در این مجمع با تاکید براینکه اشتغال محرومان و مسئله مسکن آن‌ها از مباحث مطرح و موردنظر در استان البرز است گفت: کمیته‌ای برای بررسی وضعیت مسکن محرومان در استان تشکیل خواهد شد.

عزیزالله شهبازی افزود: ظرفیت‌های مردمی همیشه در بخش‌های مختلف کارساز بوده است و این مجمع در این راستا برای خدمت بیشتر عمل خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه در دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی افرادی به‌طور ویژه به امور محرومان می‌پرداختند، گفت: در آستانه چهل‌سالگی انقلاب این مهم باید بیش از گذشته در دستور کار قرار گیرد.

استاندار البرز با اشاره به فعالیت‌های کمیته امداد خمینی (ره) گفت: اهم فعالیت این کمیته کمک‌رسانی به یک گروه هدف خاص باهدف اشتغال است و برای تحقق اعتبارات سالانه و کمک‌ها از منابع داخلی تلاش می‌کند و تعامل خوبی میان دولت با این کمیته برقرار است.

استاندار البرز با ابراز امیدواری نسبت به آینده مجمع خیران تصریح کرد: در سفر آتی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی اقدامات ارزنده برای محرومان انجام و خروجی کار به نفع مردم و نظام باشد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این مجمع با اشاره به جایگاه نخست البرز در کمک خیران گفت: کمک خیرین از ابتدای سال تاکنون ۳۵ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است واین میزان در البرز با افزایش ۶۰ درصدی رتبه اول استان را در کشور به دنبال داشته است.

پرویز فتاح افزود: این کمیته ۱۷۲ هزار یتیم رادر سطح کشور تحت پوشش خود دارد وهرکدام ۲۲۰ هزار تومان ماهانه دریافتی دارند  که این میزان در استان البرز ۴۱۵ هزار تومان است.

وی با ارائه آماری از فعالیت های این کمیته گفت: ۱۷۲ هزار دانشجو  و۳۳۰ هزار دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد هستند که اگر حمایت نشوند از تحصیل بازمی‌مانند

فتاح با اشاره به اهمیت پرداخت وام قرض‌الحسنه به مددجویان تحت پوشش، گفت: مددجویان خوش‌حساب‌ترین‌ افراد در سیستم وام‌های بانکی هستند.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) در ادامه گفت: سال گذشته ۹۰ هزار فقره ازدواج میان مددجویان به ثبت رسیده است و این در حالی است که پایین‌ترین آمار طلاق به این قشر تعلق دارد.

فتاح در پایان وجود خیرین در البرز را نعمتی بزرگ عنوان کرد وبا بیان اینکه این استان توان کمک به دیگر استان‌ها را نیز دارد گفت: پرداخت وام قرض‌الحسنه با هدف ایجاد اشتغال به مددجویان البرزی در اولویت قرار گیرد و ما نیز کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.